سه‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۰
۰ نفر

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران از برگزاری جلسه کارگروه مزد در روز چهارشنبه ۱۸ آذرماه خبر داد و گفت: ما خواهان تحول مزدی و دستمزد منصفانه هستیم و این درخواست را طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور اعلام خواهیم کرد.

غلامرضا عباسي در گفت‌وگو با خبرگزاري تسنيم، از برگزاري جلسه كارگروه مزد در روز چهارشنبه 18آذر‌ماه خبر داد و گفت: اين جلسه در معاونت روابط كار با حضور نمايندگان و تشكل‌هاي كارگري برگزار مي‌شود.رئيس كانون عالي انجمن‌هاي صنفي كارگران ايران گفت: معمولاً‌ در جلسات مزدي كارگران گزارش‌هايي از كميته‌هاي بررسي مزدي در استان‌ها ارائه مي‌شود و مباحث مختلف در زمينه مزد مورد بررسي قرار مي‌گيرد. ما خواهان تحول مزدي و دستمزد منصفانه در دولت تدبير و اميد هستيم.

عباسي بيان كرد: نمايندگان كارگران از روش تعيين دستمزدها در سال‌هاي گذشته گلايه دارند و معتقدند معيشت نيروي كار در تعيين مزد هيچگاه درنظر گرفته نشده و قدرت خريد خانوار افت كرده است؛ دستمزدي بايد تعيين شود كه زندگي كارگري با آن تأمين شود.
رئيس كانون عالي انجمن‌هاي صنفي كارگران ايران با اعلام اينكه نمايندگان كارگران در حال تهيه نامه‌اي خطاب به رئيس‌جمهور براي تعيين ساختار جديد مزد هستند، گفت:

با توجه به اهميت موضوع افزايش دستمزد سال 1395فعاليت كارگروه‌هاي استاني، منطقه‌اي و كشوري به‌منظور بررسي ميداني وضعيت معيشت خانوارهاي كارگري از مشهد آغاز شده است. موضوع معيشت كارگران امر بسيار مهمي است و كارگروه‌هاي استاني تعيين دستمزد و بررسي ميداني بايد گزارش‌هاي خود را به 9دفتر منطقه‌اي سراسر كشور ارسال كنند و پس از آن در شوراي‌عالي كار بررسي شود تا هرچه زودتر ميزان دستمزد كارگران كشور براي سال آتي تعيين شود.

کد خبر 316413

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha