یکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد از افزایش قاچاق پرندگان بومی و کم‌نظیر این شهرستان خبر داد.

افزایش قاچاق پرندگان در بروجرد

به گزارش ايرنا، مصطفی مصطفی‌وند روز یکشنبه گفت: با توجه به تنوع آب و هوایی، طبیعت بکر و وجود زیستگاه‌های امن، تالاب‌ها و آبگیرها، شهرستان بروجرد از نظر تعداد و تنوع گونه‌های جانوری و پرندگان در استان لرستان منحصر به فرد است.

وی اظهار کرد: گستردگی حوزه استحفاظی شهرستان از یک سو و همجواری بروجرد با 2 استان مرکزی و همدان در شمال و شمال شرق باعث شده تا صیادان و شکارچیان غیرمجاز و سودجو از شهرهای همجوار برای صید و شکار پرندگان و جانوران در بروجرد فعالیت کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد افزود: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست بروجرد و همیاران محیط زیست به طور شبانه‌روز در مناطق و زیستگاه‌های جانوری حضور دارند.

وی اضافه کرد: با افزایش گشت و کنترل منطقه و گزارش‌های مردمی تعداد زیادی از شکارچیان متخلف در ماه‌های گذشته شناسایی و دستگیر شدند.

مصطفی وند افزود: اکنون "سهره" بروجرد زبانزد است و این پرنده به دلیل زیبایی طرفداران زیادی دارد که شکار بی‌رویه این پرنده و خرید و فروش آن در بازار پرنده فروشان بروجرد و شهرهای همجوار نگران‌کننده است.

وی اظهار کرد: علاوه بر سهره، عقاب طلایی نیز که پرنده‌ای کم‌یاب و زیباست چندین بار از شکارچیان کشف و ضبط شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بروجرد خواست تا بخشی از برنامه‌ها و دستورالعمل‌های کاری خود را بر جلوگیری از قاچاق پرندگان در بروجرد اختصاص دهند تا با همکاری مسئولان و پاسگاه‌های انتظامی ورودی شهر، افراد متخلف در این حوزه شناسایی شوند.

مصطفی‌وند همچنین از شهروندان خواست با توجه به کمبود نیروی انسانی و امکانات کم اداره حفاظت محیط زیست، همکاری لازم را در خصوص شناسایی افراد متخلف در حوزه محیط زیست انجام دهند.

کد خبر 316175

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha