همشهری آنلاین: وزیر دفاع روسیه گفت: این کشور هفته آینده اطلاعاتی را منتشر خواهد کرد که نشان می‌دهد ترکیه به گروه تکفیری صهیونیستی داعش کمک می‌کند.

russia defence minister

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ،شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه درنشست خبری در مسکو با بیان اینکه از سه مسیر مطلع است که گروه دولت اسلامی (گروه تکفیری صهیونیستی داعش) از آنها برای انتقال نفت به ترکیه استفاده می‌کند اعلام کرد تصاویر ماهواره ای کامیون های حامل نفت را نشان می دهد که درحال عبور از مرز سوریه به ترکیه هستند.وی اعلام کرد در یک هفته گذشته دو هزار تروریست و صد و بیست تن مهمات از ترکیه وارد سوریه شد.وی بااشاره به اینکه داعش روزانه دویست هزار بشکه نفت از عراق و سوریه به ترکیه قاچاق می‌ کند افزود: بیش از سه هزار دستگاه کامیون در قاچاق نفت به ترکیه فعالیت می کنند.سرگئی شویگو گفت: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و خانواده اش در تجارت نفت با داعش دست دارند.

شویگو افزود: حملات هوایی باعث نصف شدن درآمد نفتی داعش که اصلی ترین منابع تامین مالی این گروه است، شد. بخشی از نفتی که داعش قاچاق می کند در داخل ترکیه فروخته می شود و بخش دیگری از آن هم از دو بندر این کشور به خارج صادر می شود. تانکرهای حامل نفت قاچاق بدون هیچ مانعی از مرزهای ترکیه عبور می کنند. وی افزود داعش روزانه سه میلیون دلار از فروش نفت به ترکیه درآمد کسب می کند و داعش بیشتر محموله های نفت را شبانه به ترکیه ارسال می کند.وزیردفاع روسیه اعلام کرد ترکیه بزرگترین مصرف کننده نفت قاچاق شده از طرف داعش است و برای شکست دادن داعش باید ضربات شدیدی به منابع مالی آن وارد شود.وی افزود:نیروی هوایی روسیه به حملات علیه زیرساخت‌های تروریسم ادامه خواهد داد.

کد خبر 315856

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha