همشهری آنلانی: رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: هم اکنون در زمینه اعتیاد دو موضوع افزایش تعداد زنان معتاد از چهار به ۱۰ درصد و مصرف موادمخدر صنعتی به ویژه شیشه از پنج به ۲۲ درصد مهمترین نگرانی و دغدغه این سازمان محسوب می شود.

اعتیاد

انوشیروان محسنی بندپی در جریان بهره برداری از نخستین کارگاه آموزشی فرهنگی خیاطی معتادان بهبود یافته در زنجان به وجود یک میلیون و 300 هزار نفر معتاد در کشور اشاره کرد و افزود: بهزیستی در تلاش است تا زمینه گرایش به اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی را به حداقل برساند.

وی تاکید کرد: در صورتی که بتوان مردم را با عواقب مصرف شیشه آشنا کرد و آمار مربوط به مصرف آن را در جامعه کاهش داد، به خودی خود می‌توان مانع از کاهش سن مصرف مواد مخدر شد.

محسنی بندپی یادآورشد: افزایش آگاهی در میان اقشار مختلف مردم می‌تواند زمینه گرایش آنان به مصرف مواد مخدر را کاهش دهد.

معاون وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی گفت: باید روش‌های علمی را در کمپ‌های ترک اعتیاد مدنظر قرار داد و متوجه بود که با برخورد فیزیکی نمی ‌وان یک معتاد را وادار به ترک کرد.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر اقدامات به هنگام برای مقابله با مصرف مواد مخدر و جلوگیری از توزیع و فروش آن نیز می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش گرایش به مصرف آن داشته باشد.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی در نظر دارد برای درمان معتادان شیوه‌های علمی به ویژه اجتماع محوری و بهبود معیشت معتادان را در پیش بگیرد.

کارگاه آموزشی فرهنگی خیاطی که به همت بهزیستی و فعالیت یکی از موسسات فعال در حوزه ترک اعتیاد با بودجه یک میلیارد و 500 میلیون ریالی با ظرفیت اشتغال 45 نفر در زنجان احداث شده است، برای معتادان بهبود یافته و خانواده آنان اشتغالزایی می‌کند.

کد خبر 314450

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha