همشهری آنلاین: معاون فروش و بازاریابی سایپا گفت: تغییر نام یا واگذاری امتیاز وام ۲۵ میلیون تومانی به اشخاص ثالث غیر قانونی است.

ایران خودرو

تقوی زاده معاون فروش و بازاریابی سایپا در خصوص امکان تغییر نام و یا واگذاری امتیاز در طرح تسهیلات 25 میلیون تومانی، گفت: ثبت نام کنندگان اولیه در طرح تسهیلات 25 میلیونی امکان تغییر نام یا واگذاری امتیاز خود به اشخاص ثالث را ندارند.

وی افزود: چنانچه ضامن معرفی شده در اعتبار سنجی انجام شده فاقد صلاحیت تشخیص داده شود، ثبت نام کنندگان می‌توانند با معرفی ضامن دیگری نسبت به تکمیل ثبت نام خود اقدام کنند.

معاون بازاریابی و فروش سایپا تاکید کرد: فروش تمامی محصولات گروه سایپا در طرح 25 میلیونی به پایان رسیده و اگر نمایندگی اقدام به ثبت نام کند غیر قانونی عمل کرده و با آنها برخورد لازم انجام خواهد شد.

  • ثبت نام خودرو اقساطی امروز هم ادامه داشت

تسنیم نيز نوشت: برخی نمایندگی های خودروسازها امروز همچنان به ثبت نام فروش خودرو با وام 25 میلیون تومانی اقدام دادند؛ اقدامی که به گفته مسئولان تخلف است و با آن برخورد می شود.

بانک مرکزی در اولین روز از هفته جاری با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که هدف تعیین شده از اجرای طرح وام 25 میلیون تومانی خرید خودرو ظرف چند روز به‌صورت کامل محقق شده و امکان افزایش سقف مقرر شده (110 هزار دستگاه ) به‌دلیل آثاری که می‌تواند بر برخی شاخصهای اقتصاد کلان داشته باشد، وجود ندارد. بر این اساس، به تمام تولیدکنندگان و نمایندگی‌های فروش خودرو اعلام می‌شود هرگونه فروش مازاد بر سقف اعلام شده، نمی‌تواند توسط نظام بانکی تأمین مالی شود.

برهمین اساس شرکت ایران خودرو و سایپا با ابلاغ بخشنامه‌ای با تمام نمایندگی‌های خود اعلام کردند که پیرو اطلاعیه مورخ 23/8/94 بانک مرکزی در خصوص خودداری از فروش مدت‌دار خودروهای مشمول طرح خرید اسناد تجاری در سقف اعلام شده و پیرو جلسات برگزار شده مسئولین با بانک مرکزی، فروش خودرو از محل این مصوبه متوقف می‌شود. بدیهی است فروش عادی این شرکت کمافی‌السابق ادامه خواهد داشت."

با این حال اما کارمند یکی از نمایندگی‌های فروش شرکت سایپا گفت: فروش پارس تندر باز شده و مردم می توانند نسبت به خرید این خودرو با پیش پرداخت 15 میلیون و 200 هزار تومان و ارائه چک اقدام کنند.

به اعتقاد کارکنان نمایندگی‌های فروش شرکت سایپا، این اقدام با این استدلال انجام می‌شود که برخی ثبت نامی‌های اولیه بنا به هر دلیلی امکان واریز مبلغ پیش پرداخت را پیدا نکرده‌اند و به همین دلیل شرکت ثبت نامی‌های جدید را بابت حواله‌های منقضی شده انجام می‌دهند.

این در حالی است که معاون بازاریابی و فروش سایپا تاکید کرد: فروش تمامی محصولات گروه سایپا در طرح 25 میلیونی به پایان رسیده و اگر نمایندگی اقدام به ثبت نام کند غیر قانونی عمل کرده و با آنها برخورد لازم انجام خواهد شد.

کد خبر 314215

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha