یکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷
۰ نفر

با گذشت بیش از ۵‌ ماه از ناپدید‌شدن پسربچه ۶ ساله در یکی از روستاهای استان فارس، یکی از مظنونان پرونده به قتل پسربچه اعتراف کرد اما هنوز انگیزه او از ارتکاب جنایت مشخص نیست.

حوادث

غروب29 ارديبهشت‌ماه بود كه علي‌اصغر 6ساله هنگامي كه سرگرم بازي در مقابل خانه‌شان در روستاي محمودآباد كوار در استان فارس بود، ناپديد شد و خانواده‌اش هر چه گشتند، اثري از او پيدا نكردند. همبازي علي‌اصغر، پسرعمه خردسالش بود كه مي‌گفت: چند دقيقه‌اي براي برداشتن دوچرخه‌ به خانه رفته بودم كه وقتي برگشتم ديدم علي‌اصغر مقابل خانه‌شان نيست. همان موقع پيكان رضا را ديدم كه داشت در كوچه مي‌رفت. فكر كنم علي اصغر هم داخل پيكان نشسته بود.

رضا، پسر جواني بود كه در همان نزديكي زندگي مي‌كرد. خانواده علي‌اصغر سراغ او رفتند اما وي مدعي شد كه از پسربچه 6ساله خبر ندارد. در چنين شرايطي، مردم و پدر و مادر علي‌اصغر دست به‌دست هم دادند و با تشكيل گروه‌هاي جست‌وجو، همه جا ازجمله زمين‌هاي كشاورزي را گشتند اما با گذشت زمان ردي از پسربچه گمشده به‌دست نيامد.حالا خانواده علي اصغر اطمينان داشتند كه براي پسرشان اتفاق بدي رخ داده است. به همين دليل ماجرا را به پليس خبر دادند و تحقيقات تخصصي براي كشف راز ناپديدشدن پسربچه 6ساله شروع شد.

رضا به‌عنوان نخستين مظنون پرونده دستگير شد و چند روز در بازداشتگاه بود اما در تمامي مراحل بازجويي مدعي شد كه از راز ناپديد‌شدن علي‌اصغر خبر ندارد و نمي‌داند چه اتفاقي برايش افتاده است. وقتي مأموران در تحقيق از او به جايي نرسيدند، به ناچار وي را آزاد كردند و جست‌وجوها براي يافتن ردي از پسربچه گمشده ادامه يافت. 15خردادماه بود كه فرد ناشناسي با تلفن همراه شوهرعمه علي‌اصغر تماس گرفت و مدعي شد كه پسربچه را ربوده و براي آزادي‌اش درخواست 300ميليون تومان كرد. هر چند مرد ناشناس مدعي شده بود كه 3روز ديگر تماس مي‌گيرد تا ببيند مبلغ درخواستي‌اش آماده شده يا نه، اما ديگر تماس نگرفت و خانواده پسربچه همچنان چشم انتظار خبري از او بودند.

در چنين شرايطي پليس وارد عمل شد و با ردگيري‌هاي تخصصي، 2پسرجوان كه براي اخاذي 300ميليون توماني با خانواده علي‌اصغر تماس گرفته بودند، شناسايي و دستگير شدند. آنها اما پس از انتقال به اداره آگاهي مدعي شدند كه اطلاعي از سرنوشت پسربچه نداشته‌اند و از آنجا كه خانواده علي‌اصغر با انتشار عكس پسرشان، به يابنده وعده مژدگاني داده بودند، وسوسه شده بودند تا با آنها تماس گرفته و با اين ادعا كه پسربچه نزد آنهاست، از خانواده‌اش اخاذي كنند.

  • پرونده پيچيده

2جوان دستگير شده اظهار بي‌گناهي مي‌كردند و رضا(‌نخستين مظنون پرونده) نيز آزاد شده بود. مأموران با پرونده‌اي پيچيده روبه‌رو بودند تا اينكه مدتي بعد پيامكي براي پدر علي‌اصغر فرستاده شد كه در آن نوشته شده بود:« 300ميليون تومان بياور، بچه‌ات را تحويل بگير». با اين سرنخ تازه، تحقيقات پليس از سر گرفته شد تا اينكه مأموران پس از ماه‌ها بررسي‌هاي تخصصي متوجه شدند كه رضا(‌نخستين مظنون پرونده) فرستنده اين پيامك بوده است.

با اين اطلاعات پسر جوان چهارشنبه هفته گذشته براي دومين‌بار دستگير شد و اين بار وقتي مدارك و شواهد را عليه خود ديد، به ربودن و قتل پسربچه 6ساله اعتراف كرد. او در ادامه نشاني چاهي را در خارج از روستا به مأموران پليس داد و مدعي شد كه پس از انتقال علي‌اصغر به آنجا، وي را به داخل چاه پرت كرده و به قتل رسانده است.

با اعترافات پسر جوان، مأموران راهي چاه مورد نظر شدند و در بررسي آنجا تعدادي استخوان كشف كردند كه احتمالا متعلق به پسربچه 6ساله است. اين در حالي است كه احتمال مي‌رود رضا پس از قتل علي‌اصغر براي اينكه اثري از او باقي نماند، جسد وي را آتش زده باشد و به همين دليل جز تعدادي استخوان، چيزي در داخل چاه كشف نشده است.

درحالي‌كه رضا تا‌كنون دلايل عجيب و غريبي را به‌عنوان انگيزه‌اش از جنايت عنوان كرده است، وي با قرار بازداشت موقت در اختيار كارآگاهان قرار داد تا در ادامه بازجويي‌ها انگيزه اصلي‌اش از ارتكاب جنايت فاش شود. همچنين مأموران هنوز در حال تحقيق روي اين مسئله هستند كه ارتباط رضا با 2جواني كه قصد داشتند دست به اخاذي 300ميليون توماني از خانواده علي‌اصغر بزنند، چيست و اين دو جوان در اين پرونده چه نقشي دارند. هم‌اكنون استخوان‌هاي كشف‌شده از داخل چاه در اختيار پزشكي قانوني قرار گرفته تا مشخص شود متعلق به علي اصغر است يا نه.

کد خبر 313915

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha