نقد کردن چک، ترفندی بود که مردی شیاد از آن برای انجام کلاهبرداری استفاده می‌کرد.

متهم

 او در بانك چك يكي از مشتريان را گرفت و پولش را به او داد اما خودش با دست بردن در چك مبلغ آن را 3 برابر كرد.اين ماجرا به روز هفتم مرداد‌ماه برمي‌گردد. در آن روز مردي به كلانتري 158كيانشهر رفت و گفت فرد ناشناسي با دست بردن در چكش مبلغ آن را افزايش داده و از حسابش برداشت كرده است. اين مرد توضيح داد: مدتي قبل يك فقره چك به مبلغ 3ميليون تومان را به فردي به نام حجت پرداخت كردم اما در روز سررسيد چك از طريق پيامك بانك فهميدم كه مبلغ 9ميليون تومان از حسابم كسر شده است. با عجله خودم را به بانك رساندم و فهميدم در چك دست برده شده و مبلغ آن 3برابر شده است.

با ثبت اين شكايت تحقيقات در اين‌باره به افسران پايگاه ششم پليس آگاهي سپرده شد. در جريان تحقيقات حجت، همان فردي كه چك را دريافت كرده بود تحت بازجويي قرار گرفت و گفت: چك 3ميليوني را براي نقد كردن به بانك برده بودم و عجله زيادي داشتم. همان موقع شخصي سر صحبت را با من باز كرد و گفت اگر بخواهم حاضر است چك را برايم نقد كند. به اين ترتيب بعد از آنكه او مطمئن شد چك وصول مي‌شود 3ميليون تومان به من داد و چك را تحويل گرفت.

فكر نمي‌كردم اين كار دردسر ساز شود اما بعد متوجه شدم كه چند برابر مبلغ چك از حساب صاحب آن برداشت شده است. در ادامه تحقيقات مأموران با بررسي تصاوير ضبط شده دوربين‌هاي مداربسته بانك توانستند به چهره متهم دست يابند. اين تصاوير لحظه جابه جايي چك را نشان مي‌داد. بنابر اين دستگيري متهم در دستور كار قرار گرفت. مركز اطلاع‌رساني پليس آگاهي تهران بزرگ، با انتشار جزئيات اين پرونده از صدور مجوز انتشار تصوير بدون پوشش متهم خبر داد و از شهرونداني كه اطلاعاتي درباره متهم در اختيار دارند خواست با شماره تلفن 21865853تماس بگيرند و به مأموران آگاهي براي دستگيري وي كمك كنند.

کد خبر 313645

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha