همشهری آنلاین: رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس با بیان اینکه اولین کسی که لفظ دفاع‌مقدس را به زبان آورد امام خمینی (ره) بود اظهار کرد: تفکر بسیجی که در دوران دفاع مقدس شکل گرفت راهگشای مشکلات جامعه است و هم‌اکنون مستشاران ایرانی در سوریه و عراق در حال پیاده کردن این مدل و الگوی ناب هستند و می‌توان گفت تفکر بسیجی دمشق را از سقوط نجات داد.

بهمن کارگر

به گزارش ایسنا،سردار سرتیپ "بهمن کارگر" در حاشیه سفر به کرمان و در دیدار با جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی استان با اشاره به حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان کرمانی در طول دفاع‌مقدس گفت: نقش استان کرمان در طول مبارزات انقلابی مردم ایران و نیز جنگ تحمیلی بی‌بدیل است.

وی خاطرنشان کرد: جنگ تحمیلی باعث شد که ملت ایران ایثارگری‌های فراوانی را از خود نشان دهد و پیروز شود و در حقیقت امام خمینی (ره) الگوی بی‌نظیری از تفکر بسیجی را به دنیا ارائه کردند که هم اکنون در سوریه، عراق، یمن و غزه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سردار کارگر اظهار کرد: مردم پیروز اصلی جنگ تحمیلی بودند که ایستادگی کردند و دفاع‌مقدس اختصاص به یک جناح خاص ندارد و در جنگ تحمیلی از کسانی که می‌خواستند به جنگ بروند از آن‌ها نپرسیدند که از کدام طایفه هستید و همه رفتند و انقلاب یک اتحاد بین طوایف مختلف به وجود آورد.

در ادامه این دیدار امیر سرتیپ "علیدوست" فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق نیروی زمینی ارتش با اشاره به تشکیل گروه معارف جنگ در منطقه جنوب شرق ارتش، افزود: تعداد 14 نفر از امرای ارتش در قالب گروه معارف جنگ به تدریس مبانی فرهنگ ایثار و شهادت به دانشگاهیان می‌پردازند و این امر در میان سربازان وظیفه ارتش نیز در حال انجام است.

وی افزود: تاکنون تعداد 95 هزار نفر از سربازان وظیفه با شرکت در کلاس‌های معارف جنگ با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شده‌اند و استادان مجرب نیروهای سه گانه دریایی، هوایی و زمینی ارتش به تدریس در این زمینه می‌پردازند.

سرتیپ علیدوست اظهار کرد:در منطقه جنوب‌شرق همدلی و همزبانی بسیار خوبی میان نیروهای مسلح وجود دارد و در زمینه نشر و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس با محوریت سرهنگ ابوالحسنی کارهای خوبی انجام شده و نیز در حال انجام است.

به گزارش ایسنا،همچنین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، با ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار کرد: وظیفه اصلی ما نشر فرهنگ ایثار و شهادت در بین جامعه و به خصوص جوانان است.

وی با اشاره به سابقه استان کرمان در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی، افزود: استان کرمان با تقدیم 6544 شهید و هزار و 844هزار جانباز و همچنین حضور 120 هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس نقش بی بدیلی در تاریخ انقلاب و جنگ تحمیلی ایفا کرده است.

سردار کارگر با اشاره به استقبال مردم و به خصوص جوانان از اردوهای راهیان نور گفت:سال گذشته پنج میلیون نفر در اردوهای راهیان نور شرکت کردند که 50 درصد افراد با وسیله نقلیه شخصی رفته بودند و 80 درصد بازدیدکنندگان جوان هستند.

آیت‌الله "سیدیحیی جعفری"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این دیدار اظهار کرد: جنگ تحمیلی در برهه‌ای از زمان رخ داد که کشور از لحاظ دفاعی در وضعیت مناسبی قرار نداشت و هدف استکبار از تحمیل جنگ هشت ساله از میان برداشتن نظام جمهوری اسلامی بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان خاطرنشان کرد: استکبار جهانی برای فریب جامعه بشری مسئله حقوق بشر و آزادی بیان را مطرح کرده و در عمل استقلال و موجودیت کشورهای مستقل را نشانه گرفته است.

امام جمعه کرمان با تاکید بر زنده نگه داشتن روحیه شهادت‌طلبی در جامعه افزود: در زمینه نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس کارهای بسیار خوبی صورت گرفته، ولی کافی نیست و به خصوص در این زمینه برای جوانان بایستی بیشتر کار شود تا این نسل پرشور با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند.

آیت‌الله جعفری مسئله راهیان نور را بسیار ارزشمند برشمرد و اضافه کرد:جوانان ما با حضور در مناطق عملیاتی،با دلاورمردی‌های رزمندگان اسلام آشنا شده و متوجه می‌شوند که شهدا برای نشر فرهنگ اسلام و مبارزه با استکبار جهانی چه فداکاری‌های بزرگی انجام دادند و به جاست که این حرکت مستمر و همیشگی باشد.

کد خبر 313381

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha