یکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۰
۰ نفر

سردر باغ ملی به‌عنوان یکی از نمادهای تاریخی شهر تهران این روزها در دست مرمت و احیاست. این طرح در قالب ساماندهی میدان مشق تهران صورت می‌گیرد.

سردر باغ ملی

عيسي عليزاده، مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران با اعلام اين خبر گفت: پروژه مرمت و احياي سردر باغ ملي از اول آبان‌ماه آغاز شده كه عمده فعاليت‌ها در اين بخش به استحكام‌بخشي و مرمت سازه‌هاي سقف اختصاص دارد. عليزاده با بيان اينكه مرمت، تثبيت و پاكسازي كاشي‌ها و آجرهاي نماي مجموعه يكي ديگر از اقدامات سازمان در اين حوزه است، افزود: اين فعاليت‌ها براساس مطالعه، شناخت و آسيب‌شناسي نقوش و متون كاشي‌هاي از بين رفته صورت گرفته است. وي با اشاره به اينكه دفع رطوبت در پايه و پي سردرصورت گرفته است، ادامه داد: براي شناخت بهتر از وضعيت، فتوگرامتري صورت گرفته كه با اين اقدام مي‌توان نقوش از بين رفته را بهتر احيا كرد. مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران با تأكيد بر اينكه مرمت اتاق بالاي سردر و تبديل آن به فضاي فرهنگي ازجمله برنامه‌ريزي‌هاي پيش‌بيني شده براي سردر باغ ملي است، گفت: علاوه بر اين درب اصلي سردر نيز احيا و مرمت خواهد شد.

آنگونه كه اعلام شده‌ اين فعاليت‌ها با همكاري و كارشناسي ميراث فرهنگي صورت گرفته و بيش از 6‌ماه مرمت و احياي كامل اين سردر طول خواهد كشيد. عليزاده با اشاره به اينكه با توجه به نواقص نورپردازي سابق، نورهاي سردر خاموش شده است، گفت: داربست‌ها به‌گونه‌اي در محل نصب شده است كه عبور و مرور معمول در ميدان را دچار مشكل نكند. مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران با اشاره به اينكه مرمت سردر باغ ملي در راستاي برنامه‌هاي سازمان و ارتقاي كيفي و احياي بافت تاريخي منطقه12 صورت گرفته است، افزود: مرمت و احياي سردر باغ ملي همسو با اتفاقات ميدان مشق و در راستاي بهبودبخشي به اين فضا صورت مي‌گيرد.

کد خبر 313020

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha