همشهری آنلاین: گروه‌ها و تشکیلات تروریستی مخالف در سوریه به رئیس جمهوری ترکیه به دلیل نتایج انتخابات پارلمانی در این کشور که به پیروزی حزب عدالت و توسعه انجامید، تبریک گفتند.

گروه‌های تروریستی سوریه پیروزی اردوغان در انتخابات ترکیه را تبریک گفتند

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از پایگاه اینترنتی بوابة الاهرم، حزب عدالت و توسعه که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در تاسیس آن مشارکت داشت، توانست تعداد کرسی‌هایی را که با آنها می‌توانست دولت آتی را به تنهایی تشکیل دهد، به دست آورد.

ترکیه از کشورهای اصلی حامی گروه‌های تروریستی در سوریه است و همچنین ترکیه میزبان تعداد زیادی از مخالفان سوریه شده است.

تعدادی از گروه‌های تروریستی در سوریه از جمله "احرار الشام" و "جیش الاسلام" در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: دولت و مردم ترکیه "نقش عظیمی" را در جای دادن به سوری‌ها و حمایت از "انقلابشان" ایفا کردند و در کنار آنها در مشکلاتشان ایستادند.

در این بیانیه آمده است: ترکیه بسیاری از فشارهای داخلی و خارجی را متحمل شد که هدف از این فشارها عقب نشینی ترکیه از "مواضع روشنش" بود، اما ترکیه سیاست اخلاقی خود را ثابت کرد!

در ادامه این بیانیه ذکر شده است: "ما خواهان روابط برادرانه و خوب میان دو ملت سوریه و ترکیه در آینده پس از رفتن بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه و نظام وی هستیم".

گروه‌هایی از ارتش آزاد سوریه نیز بیانیه‌ دیگری را منتشر کردند که در آن به دلیل نتایج انتخابات که به گفته آنها در مرحله "حساسی" در منطقه برگزار شد، تبریک گفتند. نسخه چاپيارسال به دوستان

  • خشم امارات از پیروزی حزب «عدالت و توسعه» در انتخابات ترکیه

 از سوي ديگر معاون رئیس پلیس دبی پس از پیروزی حزب عدالت و توسعه ترکیه در انتخابات، انتقادات تندی علیه رئیس این حزب مطرح کرد؛ نویسنده سرشناس اماراتی هم از احتمال تقلب در این انتخابات خبرداد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «ضاحی خلفان» معاون رئیس پلیس دبی در واکنش به پیروزی حزب عدالت و توسعه به ریاست «رجب طیب اردوغان» اعلام کرد از اردوغان چیزی جز نابودی جهان عرب انتظاری نمی‌رود.

وی در تویئتر خود افزود: اردوغان از بزرگترین حامیان اخلال در امنیت ملی کشورهای عربی است.

خلفان سپس گفت: پیروزی وی به مثابه ادامه هدف قرار دادن کشور مصر است که توطئه اولی‌اش علیه این کشور شکست خورد.

در همین راستا «حمد المزورعی» از فعالان و نویسندگان سرشناس اماراتی در صفحه توئیتر خود نوشت: تقلب در انتخابات ترکیه آسانتر از درست کردن قهوه تُرک است.

البته برخی از کاربران اینترنتی این ادعای المزورعی را به تمسخر گرفته‌اند و اعلام کرده‌اند امکان چنین مسأله‌ای کم است.

کد خبر 312408

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha