همشهی آنلاین: هلال احمر از اسکان اضطراری ۸۶۰ تن، توزیع بیش از ۹ هزار اقلام زیستی میان متاثران از سیل و آب‌گرفتگی، تخلیه آب از ۳۳۸ واحد مسکونی و انتقال ۳۰ تن به مناطق امن طی چند روز اخیر خبر داد.

هلال احمر نجات

به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اعلام گزارش عملیات سیل و آب‌گرفتگی از سه‌شنبه 5 آبان تا ساعت 8:30 شنبه 9 آبان، گفت: تا کنون 8 هزار و 500 تن از متاثران از سیل و آب‌گرفتگی خدمات امدادی لازم را دریافت کرده و تخلیه آب از 338 واحد مسکونی انجام شد.

ناصر چرخ‌ساز با اشاره به تحت تاثیر بودن 16 استان آذربایجان‌شرقی، ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، قزوین، گیلان، زنجان، فارس، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، تهران و مرکزی از سیل و آب‌گرفتگی در 4 روز گذشته، افزود: بر این اساس در 55 شهرستان، 68 شهر، روستا و مناطق عشایرنشین آسیب دید.

وی با اشاره به اسکان اضطراری 860 تن از متاثران از سیل و آب‌گرفتگی، تصریح کرد: بر این اساس تخلیه آب از 338 واحد مسکونی با به‌کارگیری 80 دستگاه موتورپمپ و لجن‌کش انجام شده و 30 تن نیز به مناطق امن منتقل شدند.

وی با اشاره به انتقال یک نفر از متاثران از سیل و آب‌گرفتگی به مراکز درمانی، تصریح کرد: به منظور اسکان اضطراری سیل‌زدگان در شهر ایلام 50 دستگاه چادر در 2 اردوگاه این شهر برپا شده و در کوهدشت نیز 500 کیلوگرم اقلام امدادی در 3 سورتی پرواز منتقل شده است.

وی با اشاره به منابع و تجهیزات به‌کارگیری شده در سیل و آب‌گرفتگی 4 روز گذشته با به‌کارگیری 240 تیم عملیاتی شامل یک‌هزار امدادگر و نجات‌گر، گفت: به این منظور خدمات امدادی لازم با به‌کارگیری 195 دستگاه خودروی عملیاتی، 180 دستگاه چادر، یک‌هزار و 300 تخته پتو، 350 تخته موکت،225 شعله والور، 450 قوطی انواع کنسرو، 7 هزار قرص نان و 3 هزار بطری ارائه شده است.

کد خبر 312129

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha