شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت به طور میانگین برای هر دانش‌آموز در سال علاوه بر هزینه‌های سرمایه‌ای مانند فضا و تجهیزات، بیش از ۲ میلیون تومان هزینه می‌کند.

به گزارش  فارس، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم هفته پیوند اولیاء و مربیان که در تالار فرهنگ تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران در خصوص اجبار کردن اولیاء برای کمک به مدارس اظهار داشت: هیچ اجباری برای پرداخت وجه توسط اولیاء به مدارس وجود ندارد و متقابلاً خدمت اولیا و مردم عرض می‌کنم دولت به طور میانگین در سال علاوه بر هزینه‌های سرمایه‌ای مثل فضا و تجهیزات که در اختیار قرار داده است، بیش از 2 میلیون تومان برای هر دانش‌آموز هزینه می‌کند که این رقم کافی نیست.

فانی افزود: ما از مردم مثل همیشه مانند دوران دفاع مقدس و مشکلاتی که بعد از انقلاب داشته‌ایم و آنها کمک می‌کردند درخواست می‌کنیم به ما کمک کنند و همین جا به مدیران مدارس عرض می‌کنم به هیچ وجه، اجباری در گرفتن وجه نیست.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدیران مدارس اگر برنامه‌های مدرسه را به اطلاع اولیاء برسانند، مردم فهیم و همیشه در صحنه کشور، داوطلبانه کمک می‌کنند و بنده پیشاپیش کمک‌های داوطلبانه مردم را ارج نهاده و تشکر می‌کنم.

فانی در خصوص برنامه‌های اولیاء و مربیان با همکاری وزارت آموزش و پرورش گفت: به نظر می‌رسد دو وظیفه در اولویت باشد یکی وظیفه آموزش و پرورش و مدیران آن است که اینجا خدمت مدیران مدارس اعلام می‌کنم که باور کنید که به همیاری، همکاری، همفکری و هم‌رأیی شما نیاز داریم و اگر اولیا کمک کنند یقیناً ما امر تعلیم و تربیت را بهتر اداره می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مسئله دوم نیز مربوط به اولیا است که بپذیرند که تربیت فرزندانشان اگر نگوییم اولویت اول خانواده‌ها، حداقل باید بگوییم در اولیت امور مربوط به هر خانواده‌ای است و اولیا مشارکت و کمک کنند و کمک‌های فکری، تخصصی، مهارتی و مشاوره‌هایی که به ما خواهند داد می‌تواند در ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت موثر باشد.

وی اضافه کرد: در یک جمله عرض می‌کنم که پیوند اولیاء و مربیان رمز اساسی در تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان است.

فانی در خصوص رفع مشکل معلمان ایرانی در امارات افزود: گزارشی که بنده دارم این است که مشکل حل شده است اما همچنان پیگیر هستیم.

وی در خصوص اینکه آزادسازی معلمان به قید ضمانت در امارات و اینکه آیا بقیه معلمانی که در آنجا هستند می‌توانند نگرانی در این خصوص نداشته باشند، گفت: ان‌شاءالله پیگیری‌های لازم انجام می‌شود تا مشکلی پیش نیاید.

کد خبر 310676

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha