همشهری آنلاین: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به سوریه به‌عنوان خط مقدم جبهه اسلامی گفت: شهید سرلشگر حاج حسین همدانی اهمیت جبهه مقاومت اسلامی در سوریه را درک کرده بود.

محمدعلی جعفری

به گزارش مهر، سرلشگر محمدعلی جعفری پیش از ظهر دوشنبه در مراسم وداع و تشییع شهید سرلشگر حاج حسین همدانی که در میدان امام خمینی(ره) شهر همدان برگزار شد، با سلام و درود بر خدا و شهیدان راه خدا اظهار داشت: شهید سرلشگر حاج حسین همدانی از خطه همدان برخاست و در جبهه‌های حق علیه باطل حضوری فعال داشت.

وی بابیان اینکه سرلشگر شهید همدانی پایان عمر خود را در دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) و مقابله با تکفیری‌ها گذراند و به آرزوی شهادت رسید، بیان کرد: امروز جوانان ایرانی و انقلابی می‌خواهند به‌صف مجاهدان جبهه اسلامی بپیوندند و جان خود را تقدیم اسلام کنند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهادت حاج حسین همدانی را به مردم شهید پرور همدان تبریک و تسلیت گفت و ادامه داد: سردار همدانی از پرافتخارترین شهدا بوده و خدای متعال ایشان را برای خدمت به انقلاب و اسلام نگهداشت تا سرانجام بعد از انتقال تجربیاتش و اجرای عملیات مستشاری جان خود را تقدیم انقلاب و اسلام و جبهه مقاومت اسلامی کند.

سرلشگر جعفری اولین راه مجاهدت در راه خدا را گذشتن از زندگی دنیوی عنوان کرد و گفت: شهدا به تمام تمایلات مادی و دنیوی پشت پا می‌زنند و اینان اقوامی هستند که اجری عظیم در نزد خداوند در انتظار آن‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه سرلشگر شهید حاج حسین همدانی پاداش سخت‌کوشی خود را در برابر برقراری امنیت، استقلال نظام اسلامی و حفظ خاک جمهوری اسلامی و استحکام جبهه مقاومت اسلامی از خداوند گرفت، افزود: شهید با بصیرت راه شکر گذاری نعمت‌های الهی را فهمید و با تمام توان خود در عرصه مبارزه قدم گذاشت.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه سخنانش عنوان کرد: شهید همدانی می‌دانست که شرط ایمان و بندگی خدا جز جهاد درراه خدا نیست و در این راه قدم گذاشت.

سرلشگر جعفری بیان داشت: در اوایل انقلاب که در گوشه‌هایی از کشور ناامنی بود وی در خط مقدم جبهه بود و نقش بسزایی ایفا کرد و با شروع جنگ تحمیلی در جبهه‌های جنوب و غرب فعال بود و در دوران هشت سال دفاع مقدس حضوری فعال داشت.

وی بابیان اینکه سرلشگر شهید حاج حسین همدانی علاوه بر جنگ در میدان کارزار در عرصه مدیریت، فرماندهی و سازمان‌دهی و تشکیل سپاه پاسداران و یگان تیپ انصار الحسین (ع) توانمند بود، بیان کرد: شهید همدانی در کنار شهدای بزرگی چون شهید همت و شهید شهبازی نقش موثری در دفاع از کشور داشت و عمر پر برکت خویش را در راه دفاع مقدس گذاشت.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این خصوص اظهار داشت: خداوند شهید سرلشگر همدانی را نگهداشت تا از تجربیات و توانمندی های ایشان برای انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران بهره ببریم.

سرلشگر جعفری بیان داشت: خدمات وی برای نظام جمهوری اسلامی ادامه داشت تا اینکه ناامنی هایی در سال ۸۸ در کشور اتفاق افتاد و ایشان مسئولیت سپاه محمد رسول الله را در تهران برعهده گرفت و در فتنه سال ۸۸ توانست نظم و امنیت را برقرار کند.

وی با اشاره به اینکه امروز رمز حفظ شهید همدانی را متوجه می شویم، افزود: شهید همدانی به جبهه های مقاومت اسلامی درسوریه رفت تا در برابر معاندین بایستد و در آنجا جبهه مردمی را تشکیل داد و از تجربیات خود در مسائل امنیتی و نظامی به سوریه کمک کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه اگر سردار همدانی نبود دمشق چهار سال پیش سقوط کرده بود، عنوان کرد: وی سرانجام در جبهه مقاومت شهید شد و امروز این آمادگی در بین جوانان با بصیرت کشور برای حضور در جبهه مقاومت وجود دارد چراکه سوریه پشتوانه جبهه اسلامی در برابر اسرائیل است.

سرلشگر جعفری بابیان اینکه سوریه خط مقدم جبهه اسلامی در برابر استکبار جهانی در منطقه است، افزود: امنیت غرب آسیا و خاورمیانه و ایران به‌عنوان کانون جوشان مقاومت در این جبهه است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص سوریه گفت: سوریه خط مقدم جبهه اسلامی بوده و ایرانیان با تمام وجود و توان از این جبهه دفاع می‌کنند و آمریکا و استکبار منتظر سقوط نظام حاکم بر سوریه بوده تا بتواند در منطقه نفوذ کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بابیان اینکه شهید همدانی اهمیت جبهه مقاومت در سوریه را درک کرده بود، عنوان کرد: مردم ایران به آمریکا و آل سعود و اسرائیل اعلام می‌کنند که تا آخرین قطره خون خود از آزادی اسلامی دفاع می‌کنند.

سرلشگر جعفری با تأکید بر اینکه تا نابودی داعش خواهیم ایستاد، اظهار داشت: خشم ملت ایران در برابر حادثه منا دامن آن‌ها را خواهد گرفت و انتقام سختی در انتظار آن‌ها است.

وی تنها راه سعادت را مقاومت درراه خدا و جانبازی در این راه عنوان کرد و گفت: شهید همدانی پیشرو درراه شهادت بود و برای طی این مسیر تقوای را لازم می‌دانست و به همین دلیل لقب خود را به متقی نیا تغییر داد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شکر گذاری از خداوند برای عطای نعمت ولایت بر مردم ایران، اظهار کرد: امیدواریم خداوند متعال دل‌های مردم ایران را برای حفظ مسیر انقلاب اسلامی و ولایت‌فقیه به‌عنوان سکان‌دار آن حفظ کند و آمادگی مردم برای حفظ مسیر عمیق‌تر شود.

کد خبر 310256

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha