همشهری آنلاین: در پایان پیکارهای ۳ روزه تکواندوکاران در شیاپ چانگ المپیک نظامیان جهان، هوگوپوشان کشورمان موفق به کسب ۹ مدال رنگارنگ شدند و در گروه مردان عنوان قهرمانی را به دست آوردند.

Cism ۲۰۱۵ Logo

تيم تكواندوي كشورمان به دو مدال طلا توسط يعقوبي و مرداني، 4 مدال نقره توسط كياني، اسحاقي، رجبي و تيران و 3 مدال برنز توسط اخلاقي، روحاني و رفيعي دست يافت.

به گزارش سایت فدراسیون تکواندو، مسابقات تکواندوي بازي‌هاي المپیک نظاميان جهان (سیزم) از صبح روز پنجشنبه (16 مهر) آغاز شد.

در اين مسابقات ناهید کیانی، تکواندوکار کم سن و سال تیم ملی کشورمان که اولین سابقه حضورش در رده سنی بزرگسالان را تجربه می‌کرد، در ابتدا "هووا یونگ" از کانادا را 11 بر 7 برد و به دور دوم راه یافت و در مرحله دوم، باید با برنده دیدار چین و مغولستان مبارزه می کرد که این دو تکواندوکار هیچ کدام در شیاپ چانگ حاضر نشدند و در نهایت کیانی در مرحله نیمه نهایی نیز به عنوان نفر برنده مبارزه اعلام شد و به فینال راه یافت. او در فینال وزن 46- کیلوگرم زنان، رو در روی "ایریش سیلوا" از برزیل (دارنده مدال برنز جهان در سال 2015 و همچنین مدال طلای بازی‌های پان آمریکا در سال 2014) قرار گرفت، اما در راند طلایی متوقف شد و مدال نقره را به دست آورد.

در وزن 54- کیلوگرم مهدی اسحاقی در نخستین گام با نتیجه 18 بر 2 و در پایان راند دوم "اندرس انتنکیو" از کلمبیا را از پیش رو برداشت، سپس مقابل نماینده کویت (علی المرشاد) بازهم در پایان راند دوم 29 بر 10 برنده شد و با اقتدار به مرحله نیمه نهایی رسید. دارنده مدال طلای المپیک نوجوانان 2014 که اولین سابقه حضور جدی را در رده سنی بزرگسالان تجربه می‌کرد در ادامه و برای رسیدن به فینال نماینده کره جنوبی را هم 12تایی کرد و با نتیجه 23 بر 11 برنده از شیاپ چانگ خارج شد تا فینالیست شود.

اسحاقی در ادامه و در فینال به مصاف "وانیلتون تورس" از برزیل (دارنده مدال برنز ساب 2015 جهان) که او نیز تا رسیدن به فینال تمامی رقبایش را با اختلاف 12 امتیاز شکست داده بود، قرار گرفت که در پایان یک رقابت پایاپای نتیجه را 17 بر 14 واگذار کرد و برسکوی نایب قهرمانی ایستاد.

ابوالفضل يعقوبي، تکواندوکار وزن 63- کیلوگرم کشورمان با 4 پیروزی مقتدرانه مقابل نمایندگان کشورهای کره جنوبی، گابن، اسلوونی و برزیل توانست مدال طلای این رقابت‌ها را دشت کرده و 20 امتیاز به سبد اندوخته هایش در رنکینگ المپیکی اضافه کند.

یعقوبی برای کسب این مدال ارزشمند، پس از یک دور استراحت، در نخستین مبارزه خود "یونگ جو" از کره جنوبی را 15 بر 9 برد، سپس "جالاس یاکندا" از گابن را 21 بر 3 شکست داد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 15 بر 6 از سد "جور پانتار" از اسلوونی گذشت و راهی فینال شد.

در فینال نیز که دارندگان دو مدال برنز جهان در سال‌های 2013 و 2015 با هم به رقابت پرداختند، در نهایت این نماینده کشورمان بود که توانست "دیاز الوس" از برزیل را با نتیجه 8 بر 1 از پیش رو برداشته و با شایستگی بر سکوی قهرمانی تکیه بزند.

ابوالفضل یعقوبی مدال برنز جهان در سال 2015 را در اختیار داشت و نماینده برزیل در سال 2013 بر سکوی سوم جهان ایستاده بود.

سجاد مرداني هم پس از یک دور استراحت، رو در روی "یوری چنکو" از روسیه قرار گرفت و توانست با نتیجه 6 بر 4 به برتری برسد. او در ادامه و در مرحله نیمه نهایی، نماینده کشور میزبان را پیش رو داشت که توانست "هون مون" کره‌ای را نیز با نتیجه 6 بر 4 شکست دهد ودر مرحله فینال و برای رسیدن به مدال طلا، "والکر وودزیچ" آلمانی را پیش رو داشت که در رنکینگ المپیکی وزن چهارم یک پله بالاتر از سجاد قرار دارد. در پایان این مبارزه حساس، تكواندوكار آلماني مقابل نماینده کشورمان 10 اخطاره شد و در نهایت این هوگوپوش شایسته کشورمان بود که توانست مدال طلای وزن 87+ کیلوگرم را ضرب کند.

همچنين هانیه اخلاقی با پیروزی مقابل "هلنا فرام" از آلمان در راند طلایی توانست مدال برنز وزن 67- کیلوگرم زنان را به دست آورد. تکواندوکار کشورمان که با نتیجه 7 بر 6 برابر نماینده مصر نتیجه را واگذار کرده بود، با راه‌یابی تکواندوکار مصري به فینال، به جدول شانس مجدد (رپه شارژ) راه یافت و در آنجا توانست با پیروزی مقابل تکواندوکار آلمان به مدال برنز برسد. تکواندوکار مصر در این وزن طلا گرفت.

فاطمه روحانی هم در یک مبارزه جذاب و دیدنی در پایان راند دوم "وانجیرو" از کنیا را 23 بر 0 شکست داد و سپس مقابل نماینده کانادا 4 بر 2 پیروز شد و به مدال برنز وزن هفتم زنان دست یافت.

روحانی در این رقابت‌ها پس از این که با نتیجه 6 بر 5 "سوزا فریا" از برزیل را شکست داده بود، در نیمه نهایی 4 بر 2 نتیجه را به "شاین جینگ" از چین (نایب قهرمان جهان در سال 2015) واگذار کرد و به جدول رپه شارژ رفت و در این مرحله نیز نمایندگان کنیا و کانادا را با اقتدار برد و بر سکوی سوم ایستاد. نماینده چین در این وزن به مدال طلا دست یافت.

سعید رجبی هم با 3 پیروزی و 1 شکست مدال نقره وزن 80- کیلوگرم المپیک نظامیان جهان را به دست آورد.

رجبی برای کسب این مدال ابتدا "ابراهیم کوما" از کنیا را 16 بر 2 برد، سپس برابر "طاهیر گولیک" از آلمان (قهرمان جهان در سال 2013 و دارنده مدال برنز جهان در سال 2015) با نتیجه 12 بر 8 به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد و در ادامه با شکست 6 بر 2 "اندره بیلیا" از برزیل به فینال راه یافت، اما در این مرحله مقابل "اوسامه" از تونس با نتیجه 17 بر 8 متوقف شد و به مدال نقره دست یافت.

اما بهنام اسبقی، دیگر نماینده کشورمان كه به علت مصدومیت بیش از 8 ماه از میادین دور بود، در این مسابقات و در وزن 68- کیلوگرم، پس از یک دور استراحت به مصاف "قاضی الاسماری" از عربستان رفت و با نتیجه 3 بر 1 برنده شد و در ادامه رو در روی "فیصل الرشیدی" از قطر که در سال 2014 مسابقات نظامیان جهان مدال نقره را کسب کرده بود قرار گرفت که در پایان سه راند مبارزه، در نهایت برابر نماینده قطر متوقف شد. در ادامه نیز، تکواندوکار قطری با قبول شکست مقابل نماینده آلمان در مرحله نیمه نهایی از رسیدن به فینال بازماند تا اسبقی شانس حضور در جدول رپه شارژ را از دست داده و از گردونه رقابت‌ها کنار رود.

هادي تيران، نماينده وزن 58- كيلوگرم كشورمان، با 4 پيروزي و 1 باخت مدال نقره را كسب كرد. وي براي كسب اين مدال ارزشمند، ابتدا "فرد ماكسو" از گابن را با نتيجه 14 بر 10 برد، سپس مقابل "مارسيو فريرا" از برزيل با نتيجه 10 بر 4 به برتري رسيد و در ادامه رو در روي "لوييسيتو پي" از دومينيكن قرار گرفت كه در اين پيكار نيز 10 بر 4 برنده از شياپ چانگ خارج شد و راهي مرحله نيمه نهايي شد. تيران در اين مرحله نيز با نتيجه 14 بر 10 از سد "لونت تونكات" از آلماني گذشت و به فينال رسيد، اما در اين مرحله با نتيجه 13 بر 10 به "نورسلطان مامايف" از قزاقستان نتيجه را واگذار كرد و به مدال نقره دست يافت.

و سيدمحمد رفيعي با دو پيروزي در جدول رپه شارژ مدال برنز وزن پنجم را به دست آورد. وي كه در اولين مبارزه خود با نتيجه 14 بر 7 "ميراس مدلخان" از قزاقستان را برده بود، در ادامه نتيجه را به "جينان هوانگ" از چين (16 بر 9) كه عنوان نايب قهرماني بازي‌هاي آسيايي اينچئون را در كارنامه داشت، واگذار كرد تا در انتظار نتيجه تكواندوكار چين باشد.

نماينده چيني‌ها در ادامه با پيروزي برابر ديگر رقبايش راهي مرحله فينال شد و رفيعي هم راهي جدول رپه شارژ شد. وي در اين مرحله ابتدا آمريكا را 12 بر 0 برد و سپس در راند طلايي نماينده تايلند را شكست داد و مدال برنز وزن 74- كيلوگرم را به دست آورد.

تكواندوكار چين در اين وزن به مدال طلا رسيد.

همچنين در اين روز مرتضي شيري و فرزانه صاحبي با قبول شكست برابر رقبايشان از دور مسابقات كنار رفتند.

تیم تکواندوی نظامیان

 

کد خبر 309982

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha