سه‌شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه با ده درصد کاهش مصرف می‌توان به تمامی کشورهای همسایه گاز رسانی کرد، گفت: هم اکنون حدود ۳۵ هزار کیلومتر شبکه گاز در کشور وجود دارد که بخش زیادی از این شبکه فرسوده است.

گاز ترمیم شبکه

به گزارش ایرنا، حمیدرضا عراقی در همایش سراسری بهداشت ایمنی و محیط زیست در صنعت گاز (HSE) در شهرکرد با تشریح نیم قرن فعالیت شرکت ملی گاز ایران بیان کرد: برای افزایش امنیت انرژی و جلوگیری از قطعی گاز، فعالیت‌های واحد بهداشت ایمنی و محیط زیست HSE با برنامه‌ریزی دقیق‌تر پیگیری و زمینه رقابت شرکت‌ها فراهم شده است.

وی افزود: سرانه مصرف گاز مردم ایران چند برابر استاندارد جهانی است و اگر مصرف گاز در بخش‌های مختلف تنها 10 درصد کاهش یابد، می‌توان تمامی کشورهای همسایه را گازرسانی کرد.

عراقی گفت: عوامل بسیاری از جمله فن آوری، صنعت، قوانین و مقرارات و فرهنگ مصرف مردم در میزان استفاده از انرژی گاز نقش دارند.

رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) شرکت ملی گاز ایران هم در این همایش بر برنامه‌ریزی برای توانمندسازی تامین کنندگان و پیمانکاران طرح‌های گازرسانی با هدف ارتقا سطح HSE تاکید کرد.

محمدرضا یوسفی پور گفت: با افزایش فعالیت در حوزه بهداشت ایمنی و محیط زیست در صنعت گاز، حوادث بخش گاز در سال گذشته نسبت به سال 92، حدود 36 درصد کاهش یافته است.

وی نظارت بر ایمن سازی کارگاه‌ها و محل اجرای طرح‌های گازرسانی با استفاده از تابلوها و علایم هشدار دهنده، اطمینان از وجود جعبه کمک‌های اولیه، کپسول اطفاء حریق در محل تمامی کارگاه‌ها توسط تامین کنندگان و پیمانکاران را مورد تاکید قرار داد.

یوسفی پور گفت: با هماهنگی و تعامل شرکت‌های خدماتی و دقت در حفاری‌ها با استفاده از نیروهای خبره و آموزش دیده، بسیاری از حوادث گاز کنترل می‌شود.

به گفته وی، 40 شاخص در واحدهای HSE بررسی و ارزیابی می‌شود که هم اینک 67 درصد از واحدهای HSE شرکت‌های گاز کشور امتیاز میانگین از حداقل امتیاز فعالیت در این واحد را کسب کرده‌اند.

یوسفی پور گفت: سال گذشته 458 هزار نفر ساعت آموزش به کارکنان شرکت‌های گاز کشور و 666 هزار نفر ساعت آموزش به پیمانکاران شرکت‌های گاز در زمینه بهداشت و ایمنی محیط زیست ارائه شد.

 تعداد مشترکان شرکت ملی گاز کشور 20 میلیون مشترک است.

کد خبر 308896

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha