سرباز یگان حفاظت زندان آباده در اقدامی جنون آمیز به سوی سایر همکارانش تیراندازی کرد و ۵ نفر از آنها را به قتل رساند.

هر چند هنوز اطلاعات زيادي درباره اين حادثه منتشر نشده اما اظهارات بخشدار آباده نشان مي‌دهد در جيب ضارب قرص اعصاب و روان كشف شده است. سحرگاه ديروز، زماني كه مأموران زندان آباده براي اداي نماز از خواب بيدار شده بودند نمي‌دانستند چه حادثه‌اي در انتظار‌شان است.

يكي از سربازان وظيفه كه مشغول نگهباني درمحدوده بيرون از بند بود پس از نماز و هنگام ورزش صبحگاهي ناگهان شروع به تيراندازي به سوي ساير مأموران كرد. او در يك چشم‌به‌هم‌زدن 6سرباز و درجه‌دار را هدف گلوله قرار داد كه 5نفر ازجمله يكي از افسران و 4نفر از سربازان جان خود را از دست دادند و يك‌نفر ديگر مجروح شد. با وجود اين ضارب توسط ساير مأموران دستگير شد. اين حادثه آنچنان حائز اهميت بود كه ساعتي بعد از آن گروهي از سوي سازمان زندان‌ها براي پيگيري موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

از سوي ديگر محمدباقر كاظمي، بخشدار مركزي آباده با اعلام اينكه در جيب سرباز قاتل قرص اعصاب و روان كشف شده است به مهر گفت: قتل اين 5نفر در محدوده بيرون از بند زندان اتفاق افتاده و ارتباطي با زندانيان نداشته است. در همين حال محمد مهدي جمالي دادستان شهرستان آباده به همشهري گفت: عامل تيراندازي سر پست بود و هنوز پستش تمام نشده بود كه اين اتفاق افتاد. او شروع به تيراندازي به سوي ديگر مأموران كرد و در نهايت اين جنايت رخ داد.

وي ادامه داد: هنوز انگيزه اصلي اين سرباز از اين تيراندازي مرگبار معلوم نشده است و تحقيقات درباره اينكه آيا او دچار مشكلات روحي - رواني بوده يا خير ادامه دارد و پرونده براي انجام تحقيقات بيشتر به دادسراي نظامي فرستاده شده است.گفته مي‌شود اين سرباز تنها يك‌ماه بود كه به زندان آباده منتقل شده بود و اين حادثه را رقم زد.

کد خبر 308657

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha