سه‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹
۰ نفر

مهدی چمران: هنوز سال‌های زیادی از دفاع شکوهمند و غرورآفرین جوانان این مرز و بوم در برابر ایادی استکبار جهانی نمی‌گذرد؛ از سال‌هایی که به اعتراف خودشان ۳۶ کشور بسیج شدند تا ریشه‌های انقلاب را از خاک درآورند و انقلاب اسلامی را که چون استخوان در گلویشان فرو رفته بود محو کنند.

نزديك به سه دهه از سال‌هاي خون و غرور و غيرت مي‌گذرد و هنوز بسياري از مادران و پدران اين سرزمين داغدار جوانان برومندشان هستند اما در دل لبخند رضايتي دارند كه برگرفته از معامله‌شان با خداست.

امروز ديگر دشمنان و مستكبران غربي در مورد ايران به‌عنوان كشوري ساده در خاورميانه ياد نمي‌كنند و به بركت خون همان شهيدان، ايران را به‌عنوان قدرتي تأثيرگذار مي‌شناسند. حاضرند با تمام توان‌شان پاي ميز مذاكره بيايند و درنهايت نگاه‌شان به كلام و بيان رهبر معظم، مقتدر و فرزانه انقلاب باشد. جرأت جنگ‌آوري‌شان تنها به كلام است و از گزينه‌هايي حرف مي‌زنند كه تجربه هر كدامشان آنها را به كام مرگ و انحطاط مي‌كشاند و اين را به يقين مي‌دانند.

اين شكوه و قدرت امروز مرهون مجاهدت‌هاي شبانه روزي رزمندگان و به بهاي خون پاك شهيداني است كه يادشان هرگز از حافظه تاريخي اين سرزمين پاك نخواهد شد. امروز عرصه مبارزه و جهاد تغيير كرده است. پس از سال‌هاي حضور غرورآفرين مردم در 8سال دفاع‌مقدس، غرب و سران استكبار از شيوه‌هاي ديگري براي صدمه زدن به پيكره انقلاب اسلامي و كشور برآمدند و مهم‌ترين آنها تهاجم فرهنگي و نفوذ در مراكز تصميم‌گيري و تصميم‌سازي‌ است؛ موضوعي كه رهبر انقلاب نيز موكدا بر مقابله و مواجهه دقيق و با برنامه در برابر آن تأكيد داشته‌اند. به فراخور همين موضوع شيوه عمليات نيز بايد تغيير كند.

اين نبرد به‌مراتب سخت‌تر، دشوارتر و حساس‌تر است. مقطع زماني مشخص و منطقه جغرافيايي معيني ندارد. در قاعده فرهنگ است و در هوا جاري. امري است كه آن را تنفس مي‌كنيم و به‌صورت تدريجي احتياج مان به آن روز افزون مي‌شود و از درون تهي مي‌شويم. راه مقابله با اين امر ايجاد احساس خطر، بسيج عمومي و پررنگ كردن ارزش‌هاي دروني جامعه است. تفكر علمي و بسيجي و جهادي بايد در تمام جامعه سيال شود. بايد در اذهان مردم به‌عنوان ارزش قرار بگيرد و چنين تفكري است كه رنگ معنويت را به زندگي باز مي‌گرداند. هفته دفاع‌مقدس مانند كتاب مرجعي است كه مستمرا بايد به آن رجوع شود تا در گذرگاه‌هاي تاريخي و حساس سياسي، اقتصادي و... فراموش نكنيم كه ملت ايران مراحلي به‌مراتب سخت‌تر را پشت سر گذاشته است. با استناد به آيه شريفه «وَ مَنْ يتَّقِ‌الله يجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً» بايد محكم ايستاد و در انتظار وعده حق الهي بود كه فرمود هركه مرا ياري كند من نيز او را ياري خواهم كرد.

ضمن گراميداشت هفته دفاع‌مقدس به تمام خانواده‌هاي معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و ملت شريف ايران تبريك مي‌گويم و همه بايد در نهادينه‌سازي‌ تفكر جهادي در جامعه، به‌عنوان حياتي‌ترين ابزار دفاع در برابر ظلم نظامي، اقتصادي و فرهنگي تلاش كنيم.

کد خبر 308123

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha