همشهری آنلاین: تالار شیشه‌ای روز دوشنبه ۳۰ شهریور کمی آرام بود و میزان کاهش شاخص کل بورس از ۴۰۰ واحد هم عبور کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ بسیاری از سهامداران حقیقی تالار حافظ بعد از پشت سر گذاشتن روزی پر التهاب و ریزش بیش از 700 واحدی شاخص کل بازار در روز قبل ، امروز را آرام و بی‌دغدغه سپری کردند.

عده ای دلیل آرامش حاکم بر بازار اوراق بهادار را با وجود کاهش 400 واحدی شاخص کل ، گزارش های پخش شده تلویزیون مبنی بر نارضایتی سهامداران حقیقی بازار عنوان می‌کردند.

یکی از سهامداران می‌گفت سهامدار گروه خودروریی است ، سهامش را پارسال خریده و امسال سرمایه اش به نصف کاهش یافته است.
یکی دیگر می‌گفت صاحب سهام سیمانی و سنگ معدنی است اما اگر بتواند سرمایه اولیه خود را هم بدست آورد شانس آورده است.

آنچه روی تابلوی بزرگ تالار بسیار مشهود بود، اعداد و ارقام منفی نمادهای پتروشیمی و پالایشگاهی ، خودرویی و سیمانی و معدنی بود و در مقابل اگر رقم مثبتی هم به چشم می خورد چندان چنگی به دل نمی زد.
امروز بازار خلوت و صندلی‌های زیادی خالی بود.

بیشتر سهامداران با اینکه این روزها زیان های کم و زیاد را در سبد سهام خود تجربه می‌کنند، اما همچنان منتظر مانده‌اند تا ببیند بعد از رفع کامل تحریمها و ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار سرمایه ایران و سایه نشین شدن صنایع ناب و بکر کشور ، چه اتفاقی می‌‌افتد.

البته سهامداران مایل به فروش دارایی‌های خود با قیمت‌های فعلی نیستند.

شاخص بورس اوراق بهادار تهران که روز یکشنبه 701 واحد کاهش یافته بود امروز هم 225 واحد کاهش یافت و به 61 هزار و328 واحد رسید.

امروز در بازار سهام 622 میلیون سهم به ارزش 1749 میلیارد ریال معامله شد. ارزش جاری بازار سهام نیز 262 هزار و 550 میلیارد تومان است.

کد خبر 308061

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha