دوشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۹
۰ نفر

انتخابات ریاست جدید فدراسیون دوومیدانی زمانی جنجالی شد که نام رئیس جدید از صندوق انتخابات بیرون آمد؛ تیمور غیاثی چهره شناخته شده دوومیدانی که از قهرمانان این رشته ورزشی نیز بود فریاد زد که انتخابات مهندسی شده است.

دوومیدانی

 بسياري از اهالي اين رشته ورزشي نيز به‌شدت از آنچه رخ داده بود ناراحت و معتقد بودند كه رئيس جديد در اندازه دووميداني ايران نيست. اما مجيد كيهاني كه رئيس جديد فدراسيون دووميداني شده بود از كارشناسان رشته دووميداني در تلويزيون و كارمند يكي از بانك‌هاي كشور است. او سال‌هاست كه با روزنامه‌هاي كشور همكاري مي‌كند و البته خود روزگاري نيز ورزشكار در رده ملي بوده است. اما آنچه با عنوان ابهامات انتخابات بيان مي‌شود، چيست؟

پايگاه خبري رسمي ورزش صدا و سيما در سايت خبري‌اش يكي از ابهامات موجود را دخالت يكي از اعضاي فدراسيون در انتخابات عنوان كرده است. به نوشته اين سايت:«گفته مي‌شود فايل صوتي به وزارتخانه رسيده كه نشان مي‌دهد تخلفاتي قبل از برگزاري مجمع در جهت حمايت از كيهاني صورت گرفته است.» در ادامه اين گزارش آمده است: «سرپرست دبيري فدراسيون كه در روز مجمع در جايگاه حضور نداشت و شخص ديگري به‌عنوان دبير مجمع انتخاباتي را اداره مي‌كرد، قبل ازبرگزاري مجمع در جلسه‌اي كه با رؤساي هيأت‌هاي دووميداني داشته به آنها گفته است هركسي به مجيد كيهاني رأي بدهد، مبلغي را دريافت خواهد گرفت.» اين سايت با بيان اين ادعا كه هنوز تكذيب و تأييد نشده است در نهايت نتيجه‌گيري كرده است: «از نظر قانوني اگر اثبات شود كه تخلف و تقلبي صورت گرفته، نتيجه مجمع لغو مي‌شود.» نكته ديگري كه گفته مي‌شود در نتيجه انتخابات تأثير داشته است، مسئله اسپانسر ميلياردي است كه توسط رئيس جديد در مجمع انتخاباتي به‌عنوان برگ برنده رو شده است. وزارت ورزش در اقدامي متقابل به رئيس جديد پيغام داده است كه بعد از اينكه مبلغ مورد نظر را به‌حساب فدراسيون واريز كرد، حكمش را دريافت خواهد كرد.

اين مسئله از سوي وزارت ورزش به اين دليل عنوان شده است كه معتقد است كه رئيس جديد با بيان اين سخنان رأي آورده است و تا زمان تحقق آن ضامن راي‌اش بوده، نمي‌تواند حكم رياستش را دريافت كند. به همين دليل است كه با گذشت 15روز از انتخابات برخلاف رسم موجود مراسم توديع و معارفه سرپرست و رئيس جديد برگزار نشده است. جالب اينجاست كه رئيس جديد ديروز به خبرگزاري تسنيم گفت كه گرفتن اسپانسر براي فدراسيون زمانبر خواهد بود: «2 اسپانسر كه الان وجود دارند و اسپانسر سوم، اسپانسر فدراسيون خواهد بود كه البته براي حضور آن در اين بخش از ورزش نياز به رايزني است و اين مسئله زمانبر خواهد بود.» در كنار اين تحولات كه حكم رئيس جديد را با تعليق مواجه كرده است، ديروز نامه‌اي از گروهي از پيشكسوتان، رؤساي هيأت‌ها و نامزدهاي انتخابات دووميداني منتشر شد كه خواستار بررسي صحت و درستي انتخابات فدراسيون دووميداني توسط نهادهاي نظارتي شدند. در اين نامه كه خطاب به نهادهاي نظارتي مانند حراست وزارت ورزش، سازمان بازرسي، مجلس شوراي اسلامي و ديوان عدالت اداري منتشر شده است، امضا‌كنندگان خواستار پيگيري صحت و درستي اين انتخابات شدند.

گفته مي‌شود در اين نامه به تخلفات آيين‌نامه‌اي صورت گرفته درخصوص سابقه نامزدها اشاره شده است. خبرگزاري فارس با بازتاب اين نامه نوشته است:«بايد منتظر واكنش‌هاي نهادهاي نظارتي در اين خصوص باشيم.»

ابهامات انتخابات فدراسيون دووميداني ادامه دارد و به‌نظر مي‌رسد كه وزارت ورزش از آنچه وعده داده است، كوتاه نمي‌آيد. اين براي نخستين بار خواهد بود كه نتيجه يك انتخابات ورزشي اينگونه به چالش كشيده مي‌شود و منتخب مجمع به‌دليل اينكه چگونه رأي آورده است، مورد بازخواست احتمالي قرار خواهد گرفت. وزارت ورزش كه تاكنون نشان داده است كه در برگزاري مجامع انتخابات فدراسيون‌هاي ورزشي برخلاف گذشته با كمترين دخالت در انتخابات فدراسيون‌ها به منتخب مجمع احترام گذاشته است، ابهامات موجود را كه خواست اهالي اين رشته مهم ورزشي كشور است را مد نظر قرار خواهد داد و تا محقق شدن وعده‌هاي رئيس جديد براي او حكمي صادر نخواهد كرد.آيا انتخابات فدراسيون دووميداني بار ديگر برگزار خواهد شد؟ اينها سؤالات جدي است كه به‌نظر مي‌رسد در آينده نزديك نتيجه آن معلوم خواهد شد.

کد خبر 307965

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha