دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲
۰ نفر

مراسم تشییع و تدفین ۲ شهید گمنام دوران دفاع‌مقدس عصر ۲۳ شهریور در منطقه ۱۷تهران برگزار شد.

شهردار -مراسم

در اين مراسم علاوه بر شهردار تهران، تعدادي از اعضاي شوراي شهر و نيز فرماندهان نظامي حضور داشتند. محمدباقر قاليباف نيز پس از برگزاري مراسم تشييع و تدفين در جمع حاضران ضمن تسليت شهادت امام جواد الائمه(ع) اظهار داشت: اگرچه اين شهدا يك روز در عمليات خيبر، جزاير مجنون، كربلاي 4 و ‌ام‌الرصاص به شهادت رسيدند اما ما اين را باور داريم كه فرهنگ زندگي شهداي ما مسئوليت‌پذيري و وجدان كاري بود.

اگر آن روز مبارزه در ميدان جنگ سنگر ما بود، امروز حتما حل مشكلات مردم، حل مشكلات اقتصادي و اشتغال سنگر ماست و اينجا هم بايد با فرهنگ ايثار و گذشت، به‌صورت خالصانه مجاهدت كنيم. شهردار تهران عنوان داشت: خداوند بزرگ را شاكريم كه اين توفيق نصيب ما شد تا در چنين روزي در مراسم تشييع شهدا در اين منطقه حضور داشته باشيم؛ چرا كه اين منطقه در تهران و ايران با فرهنگ شهدا عجين شده و بيش از 4هزار شهيد را تقديم انقلاب اسلامي كرده كه بدون شك مايه افتخار كشور است. وي عنوان داشت: ما توفيق داريم تا در چنين روزي، 2شهيد عزيز را در اينجا به خاك بسپاريم؛ شهدايي كه همه ما مديون آنها هستيم و به روح پر‌فتوح اين شهدا درود مي‌فرستيم كه هم ديروز و هم امروز ما آغشته به شميم ايثار اين عزيزان است.

شهردار تهران عنوان داشت: امروز همه ما اين باور را داريم كه اگر امنيت در كشور ما وجود دارد، به بركت خون شهداست؛ در شرايطي كه همه منطقه ناامن است و مردم هيچ آسايش و آرامشي ندارند اما كشور ما كه بدخواهان زياد و دشمنان كينه‌توز و بدذاتي دارد كه به‌دنبال بر هم زدن آرامش و امنيت اين كشور هستند، امروز در امنيت كامل قرار دارد.

قاليباف عنوان داشت: ما هرگز منكر تلاش نيروهاي امنيتي نيستيم بلكه به همه آنها خدا قوت مي‌گوييم و دست همه آنها را مي‌بوسيم اما باور قلبي همه ما اين است كه امروز امنيت، قدرت، عزت و افتخار ما مديون اين شهداست. تا زماني كه اين فرهنگ ايثار و از‌خودگذشتگي در كشور ما وجود داشته باشد، مطمئن باشيد هميشه با عزت، افتخار و امنيت زندگي خواهيم كرد. وي در بخش ديگري از سخنان خود خطاب به جوانان، عنوان داشت: ما هم مثل شما اين را قبول داريم كه شرايط نسبت به گذشته عوض شده است اما همه بايد باور داشته باشيم كه با وجود عوض‌شدن شرايط، هرگز اهداف انقلاب تغيير پيدا نكرده است. ما بر اين باوريم كه جهاد همچنان ادامه دارد.

شهردار تهران عنوان داشت: اگرچه اين شهدا يك روز در عمليات خيبر، جزاير مجنون، كربلاي 4و ‌ام‌الرصاص به شهادت رسيدند اما ما اين را باور داريم كه فرهنگ زندگي شهداي ما مسئوليت‌پذيري و وجدان كاري بود. اگر آن روز مبارزه در ميدان جنگ سنگر ما بود، امروز حتما حل مشكلات مردم، حل مشكلات اقتصادي و اشتغال سنگر ماست و اينجا هم بايد با فرهنگ ايثار و گذشت، به‌صورت خالصانه مجاهدت كنيم. قطعا اگر اين شهدا امروز در ميان ما بودند نيز همين راه را انتخاب مي‌كردند.

وي ادامه داد: اگر امروز مقام معظم رهبري تا اين حد بر اقتصاد مقاومتي و حل مشكلات اقتصادي تأكيد دارند بايد بدانيم سنگر مبارزه با مشكلات اقتصادي كجاست؛ اميدوارم با بازآفريني همان روحيات دوران دفاع‌مقدس امروز نيز در سنگر خدمت به مردم و حل مشكلات آنها خدمت كرده و به دور از همه حب و بغض‌ها تلاش كنيم تا خالصانه گره‌اي از كار مردم باز شود. قاليباف تصريح كرد: بدون شك ما امروز مديون خانواده‌هاي معظم شهدا خصوصا در مناطق محروم هستيم كه در دوران دفاع‌مقدس پشت سر نظام ايستادند و بچه‌ها، همسران و فرزندان خود را به ميدان جنگ فرستادند. از همين جهت امام راحل‌(ره) فرمودند يك موي كوخ‌نشينان را به همه كاخ‌نشينان نمي‌دهيم.

شهردار تهران در پايان گفت: اين وظيفه ماست كه توجه به مناطق محروم و مستضعف را در اولويت قرار دهيم و در برنامه‌هاي خود به آن توجه كنيم. همچنين دعا مي‌كنم تا خداوند اين توفيق را به همه ما دهد كه بتوانيم راه شهدا و امام شهدا را تحت رهبري مقام معظم رهبري به پيش ببريم.

کد خبر 307280

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha