مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۰
۰ نفر

روند نوسازی تاکسی‌های تهران که در ماه‌های اخیر متوقف شده بود، آغاز شد.

از سال گذشته تاكنون بيش از 4هزار تاكسي نوسازي شده است كه چندي پيش به‌دليل عملي‌نشدن تعهدات قبلي ستاد حمل‌ونقل و سوخت امكان ثبت‌نام در سايت وجود نداشت؛ اما هم‌اكنون سايت باز و امكان ثبت‌نام مجددا فراهم شده است. از ميان 17هزار تاكسي فرسوده تهران شامل سمند، پژو، پرايد و هيوندايي، 6هزار و 400دستگاه تاكسي پيكان در ناوگان تاكسيراني تهران وجود دارد كه در نوبت نوسازي قرار دارند.

به گفته ميثم مظفر، مديرعامل سازمان تاكسيراني تهران، پژو به‌خودروهاي تحويلي ايران خودرو در روند نوسازي ناوگان تاكسي‌ها افزوده شده است. سايت نوسازي هم‌اكنون مجددا فعال شده و تاكسي‌هاي پيكان در اولويت ثبت‌نام براي نوسازي قرار دارند. وي از افزوده‌شدن پژو 405 به‌خودروهاي تحويلي ايران خودرو به‌عنوان تاكسي خبر داد و افزود: طبق توافق‌هاي جديد ايران خودرو، مراكز اسقاط و بانك عامل(صادرات) ظرف يك‌ماه آينده تحويل خودروهاي جديد شامل سمندEF7 و پژو اجرايي مي‌شود.

مظفر تاكسي‌هاي پيكان را در اولويت نوسازي تهران دانست و تصريح كرد: دارندگان تاكسي پيكان در نخستين فرصت ممكن به شركت‌هاي خصوصي تاكسيراني در مناطق 22گانه شهرداري تهران مراجعه و از طريق آنها براي تحويل تاكسي پيكان و نوسازي آن اقدام كنند.

به گفته وي، براساس مصوبه 2-2 شوراي حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران به تاريخ ششم دي‌ماه 93 هيچ‌يك از تاكسي‌هاي پيكان از دي‌ماه سال‌94 مجاز به تردد در محدوده طرح ترافيك نيستند و با همكاري پليس راهور متوقف خواهند شد. مديرعامل سازمان تاكسيراني شهر تهران همچنين براي تسهيل در نوسازي تاكسي‌هاي فرسوده كل كشور خصوصا تاكسي‌هاي كاربراتوري، معافيت تاكسي‌ها از حقوق گمركي و سود بازرگاني و مجوز يگانه‌سوز بودن درصورت احراز استاندارد يورو 5 را پيشنهاد داد.

کد خبر 307135

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha