چهارشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵
۰ نفر

تیم ملی والیبال در جام جهانی ژاپن نخستین پیروزی خود را برابر تونس به‌دست آورد. مردان اسلوبودان کواچ که در بازی نخست برابر آرژانتین شکست خوردند، صبح دیروز با اینکه یک ست به تونس واگذار کردند، اما در نهایت با نتیجه ۳بر یک پیروز شدند.

والیبال

البته بازيكنان ايران بازي با تونس را چندان مطمئن شروع نكردند و حتي 6بر 5از تونس، حريف آفريقايي خود عقب افتادند اما در ادامه فشار ايران در حملات با تكيه بر اسپك‌هاي امير غفور و مجتبي ميرزاجان‌پور بيشتر شد و ست نخست با نتيجه 25بر 17به سود سفيد پوشان ايران به پايان رسيد. غفور در اين ست 9امتياز براي ايران كسب كرد.

حملات تيم تونس در ست دوم به‌مراتب بيشتر و مؤثرتر از ست نخست بود و اشتباهات كم اين تيم هم سبب شد پا به پاي ايران امتياز بگيرند و ست دوم را ملي‌پوشان ايران 21بر 25واگذار كردند. در ست سوم كواچ از مهدي مهدوي به جاي سعيد معروف به‌عنوان پاسور نخست استفاده كرد و تيم ملي توانست با اختلاف و نتيجه 25بر 14پيروز شود. در ست چهارم معنوي‌نژاد هم به جاي مجتبي ميرزاجان‌پور فرصت بازي پيدا كرد. بازيكنان ايران در اين ست از برتري خود در دفاع و سرويس استفاده كردند و با نتيجه 25بر 20برنده شدند تا هر سه امتياز اين ديدار را به‌خود اختصاص داده باشند. امير غفور در اين بازي امتياز آورترين بازيكن ايران بود.

  • عدم رضايت كواچ

با اين حال، كواچ از نحوه بازي مردانش رضايت ندارد و مي‌گويد: «ما به بد بازي كردن واليبال ادامه داديم. اميدوارم و آرزو مي‌كنم فردا(امروز) بهتر باشيم چون در اين موقعيت من هيچ‌چيز مثبتي نمي‌بينم. ما بايد اعتماد به نفس بالايي داشته باشيم و سعي كنيم تا از ديروز و امروز بهتر بازي كنيم.» سعيد معروف، كاپيتان تيم ملي اما تأكيد مي‌كند: «بازي خوبي بود اما بهترين بازي واليبال ما نبود. ما نياز به اين پيروزي داشتيم و آن را كسب كرديم. ما بايد خود را براي بازي‌هاي پيش‌رو آماده كنيم. ما نمي‌توانيم اين بازي را با بازي مقابل آرژانتين مقايسه كنيم. هر روز يك داستان متفاوتي است.»

  • امتياز‌آورترين بازيكن

امير غفور كه امتيازآورترين بازيكن ايران مقابل تونس لقب گرفت، نيز عنوان مي‌كند: «بدون شك موفقيت تيم ملي مهم‌تر از همه‌‌چيز حتي انتخابم به‌عنوان بهترين بازيكن ديدار با تونس است. تونس كمي در ست دوم ما را اذيت كرد، اما زماني كه به بازي خوب خود ادامه داديم ديگر آنها حرفي براي گفتن نداشتند. هر زماني كه حريفان را دست‌كم گرفتيم با مشكل مواجه شديم، اما خدا را شكر پيروز شديم.» تيم ملي ساعت 7:40صبح امروز در سومين بازي خود در جام جهاني به مصاف ونزوئلا مي‌رود. غفور در اين رابطه نيز عنوان مي‌كند:‌ «مي خواهيم با يك روحيه خيلي خوب وارد زمين شويم، چراكه پس از آن 4بازي بسيار سخت در پيش داريم. بايد ونزوئلا را شكست دهيم تا هم روحيه مان بالا برود و هم اينكه بعد از آن بتوانيم به خوبي ريكاوري كنيم تا آماده بازي‌هاي سخت‌تر شويم.»

کد خبر 306728

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha