همشهری آنلاین: هزاران تن از شهروندان اماراتی با برپایی تظاهرات اقدام دولت این کشور در اعزام فرزندان آنها برای تجاوز به یمن را محکوم کرده و از سران این کشور خواستند فرزندان آنها را به وطن بازگردانند.

 اعتراض مردم امارات به مداخله نظامی این کشور در یمن

به گزارش ايرنا به نقل از پایگاه خبری سام پرس ،پایگاه خبری امارات 71 با حمله شدید به مقام های کشورش اعزام نظامیان اماراتی به یمن را محکوم و روز کشته شدن 45 نظامی در یمن را جمعه سیاه نامیدند.

همچنین پایگاه امارات 71 در خصوص پوشش حوادث هولناک نیروهای اماراتی اعزامی به یمن افزود: علنی نکردن شمار کشته های اماراتی از سوی موسسه نظامی ناشی از میزان بالای شمار کشته های این کشور در بیانیه این موسسه است به طوری که کسی جرات ندارد بدون آماده سازی افکار عمومی یک دفعه آن را اعلام کند.

این در حالی است که رسانه های خبری امارات پس از گذشت ساعت ها از حمله ارتش یمن شمار کشته های اماراتی در منطقه صافر مارب یمن را 22 تن ذکر کردند و در روز جمعه شمار آنها افزایش یافت و به 45 تن رسید و اماراتی ها این روز را به دلیل صدمه و ناراحتی که به مردم امارات وارد شد آن را جمعه سیاه نامیدند.

پس از گذشت چند ساعت جو سرگردانی و نگرانی که بر خانه های اماراتی ها حاکم شد به دلیل سکوت مطلق موسسات دولتی، حکام، شیوخ، وزیران و مسوولان اماراتی سوالها درباره سرنوشت فرزندانشان به ویژه از کسانی که فرزندان آنها را به قتلگاه یمن فرستاده است بدون پاسخ ماند.

تظاهرکنندگان خشمگین با طرح این پرسش که کجایند رییس ستاد ارتش ، فرماندهان نیروهای زمینی ،هوایی و دریایی افزودند: چرا درباره این مصیبت دردناک که به مردم امارات وارد شده کسی پاسخ نمی دهد اما تمام روزنامه ها و پایگاه های خبری مملو از اخبار کم ارزش است.

تظاهر کنندگان معترض افزودند: دولت و مشاوران آن کجایند، رسانه های خبری و خبرنگاران چرا چیزی نمی گویند؟ آیا مردم امارات باید همچنان منتظر خبر کشته شدن فرزندان خود باشند؟
تظاهر کنندگان تاکید کردند: مردم امارات از دولت چیز دیگری می خواهند و نیازی به مداخله در امور داخلی یمن و تجاوز به این کشور که تقریبا درحال تبدیل شدن به ویتنامی دیگر است نمی بیند.

شرکت کنندگان در تظاهرات خواستار عقب نشینی فوری نیروهای اماراتی ازخاک یمن شدند.

منابع نظامی عربستان ادعا کردند که به زودی لشگرهایی از نیروها (مزدوران) برخی کشورهای عرب از جمله اردن، مصر، سودان، کویت، مغرب و قطر برای کمک به عربستان در حمله به شهرهای یمن از جمله مارب، تعز، الحدیده، عدن، بیضا و اب اعزام می شوند.

مزدوران متجاوز مصری، مغربی، اردنی، سودانی، قطری و کویتی به بنادر عربستان اعزام و از آنجا از طریق گذرگاه الودیعه به یمن انتقال داده می شوند.

ارتش متجاوز عربستان پس از دریافت شکست سنگین از ارتش یمن در روز جمعه و کشته شدن 66 نظامی متجاوز اماراتی، عربستانی و بحرینی در حمله ارتش یمن به مواضع متجاوزان در منطقه صافر مارب برای اعاده حیثیت از بین رفته خود دست به دامن کشورهای عربی برای اعزام نیرو به یمن شده است.

برخی منابع یمنی پیشتر تصریح کرده بودند که امارات و عربستان بر سر تقسیم یمن با یکدیگر به توافق رسیده اند که ساعتی طول نکشید و دولت امارات اجساد 45 نظامی کشته شده خود را در یمن به خاک این کشور منتقل کرد.

حمله اخیر جنبش مردمی انصارالله به یک پایگاه نظامی در شهر مارب در شرق یمن که منجر به کشته شدن 66 نفر از نیروهای امارات متحده، عربستان و بحرین شد موازنه قدرت را به سود یمن تغییر داد. در این حمله، انصارالله و کمیته های انقلابی یمن با شناسایی دقیق پایگاه نظامی مشترک امارات متحده، عربستان و بحرین در شهر مارب یمن و پرتاب موشک دوربرد 45 نظامی اماراتی، 16 نظامی عربستانی و 5 بحرینی را به هلاکت رساندند.

عربستان در ائتلاف با 9 کشور عربی منطقه به جز عمان و همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن، آغاز کرد تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش مردمی انصارالله که امنیت شهرهای یمن را در اختیار دارد، جلوگیری کند.

کد خبر 306433

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha