شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
۰ نفر

جوانی شیشه‌ای ۲۰ روز بعد از آزادی از زندان دست به سرقت‌های سریالی از خودروهای پارک شده در کنار خیابان زد و وسایل با ارزش داخل ۳۰۰ خودرو را سرقت کرد.

متهم

تحقيقات پليس در اين‌باره همزمان با شكايت زني جوان در كلانتري 103گاندي آغاز شد. زن جوان به مأموران گفت: خودروام را در حاشيه بلوار ميرداماد پارك كرده بودم اما ساعتي قبل وقتي سراغش رفتم شيشه‌اش شكسته شده بود و سارقان كيفم را از داخل آن سرقت كرده بودند.

درحالي‌كه تحقيقات در اين‌باره كليد خورده بود شاكي بار ديگر به كلانتري رفت و گفت دقايقي قبل سارقان از حساب بانكي‌اش 12ميليون تومان برداشت كرده‌اند. او گفت كه اين پول را براي عمل جراحي مادرش وام گرفته بود. با ثبت اين شكايت افسران تجسس كلانتري تحقيقات خود را براي دستگيري سارق آغاز كردند. اين نخستين سرقت در آن محدوده نبود و چند روز قبل سارقان با همين شيوه به چند خودروي ديگر نيز دستبرد زده بودند.

  • ولخرجي در طلافروشي

اولين سرنخ پليس براي دستگيري سارقان با بررسي برداشت از حساب نخستين شاكي به‌دست آمد. تجسس‌ها نشان مي‌داد سارقان با استفاده از عابربانك وي در يك طلافروشي مبلغ 12ميليون تومان جواهرات خريده‌اند. زماني كه مأموران به طلافروشي رفتند و تصاوير ضبط شده دوربين‌هاي مداربسته را بازبيني كردند دختر و پسر جواني را ديدند كه از كارت شاكي براي خريد استفاده كرده بودند.

اين تصاوير نشان مي‌داد پسر جوان گردنبندي گرانقيمت براي خودش و انگشتر و دستبندي براي دختر جوان مي‌خرد. همين تصاوير باعث شد تا هويت اين دو نفر به نام‌هاي مهران -25ساله- و سيما - 19ساله- براي مأموران روشن شود. در چنين شرايطي مأموران ابتدا دختر جوان را در خانه پدري‌اش دستگير كردند. او گفت از 2‌ماه قبل با مهران آشنا شده و از سرقت‌هاي وي اطلاعي ندارد. دختر جوان مدعي بود كه مهران از وي خواستگاري كرده و او را به جواهرفروشي برده و برايش انگشتر و دستبند خريده است. با اطلاعات دختر جوان، مهران دستگير و به كلانتري منتقل شد.

  • اعتراف به 300فقره سرقت

بررسي سوابق پسر جوان كه اعتياد شديدي به شيشه دارد نشان مي‌داد او پيش از اين 3مرتبه به اتهام نزاع و سرقت دستگير و زنداني و آخرين مرتبه 20روز قبل از زندان آزاد شده است. او در اعترافاتش گفت: همه پولي را كه از طريق سرقت به‌دست آوردم خرج تهيه مواد مصرفي‌ام كردم و در آخرين سرقت هم براي خودم و دختر مورد علاقه‌ام طلا خريدم.سرگرد محمد افشاري، رئيس‌كلانتري 103گاندي با اعلام اين خبر به همشهري گفت: بازجويي‌ها از متهم توسط افسران تجسس كلانتري آغاز شده و او دست‌كم به 300فقره سرقت وسايل داخل خودرو اعتراف كرده است.

  • به‌خاطر پرداخت ديه سرقت مي‌كردم

سارق شيشه‌اي مي‌گويد بسياري از راننده‌ها وسايل با ارزش مثل گوشي تلفن همراه‌شان را داخل خودرو جا مي‌گذاشتند و او با ديدن اين وسايل براي سرقت‌شان وسوسه مي‌شد. او در گفت‌وگو با خبرنگار همشهري جزئيات بيشتري از سرقت‌هايش را بازگو كرد.

  • چطور شد 20روز بعد از آزادي از زندان تصميم گرفتي دست به سرقت بزني ؟

چون بدهكار بودم و بايد 40ميليون پول جور مي‌كردم.

  • اصلا به چه اتهامي زنداني شده بودي و اين پول را بايد به چه‌كسي پرداخت مي‌كردي؟

مدتي قبل در خيابان با يك نفر دعوايم شد و با قمه دستش را قطع كردم. بعد از آن بود كه دستگير شدم و دادگاه من را به پرداخت 40ميليون ديه محكوم كرد. من هم اين پول را نداشتم و مهلت گرفتم تا آن را پرداخت كنم. به همين دليل وقتي آزاد شدم سرقت‌هايم را شروع كردم.

  • سرقت‌هايت را كجا و از چه خودروهايي انجام مي‌دادي ؟

بعد از ظهرها در خيابان‌هاي بالاي شهر پرسه مي‌زدم و شيشه خودروهايي كه وسيله با ارزشي داخل‌شان بود را مي‌شكستم و بعد از سرقت سوار خودروي پژو 206خودم فرار مي‌كردم. وقتي چشمم به وسايلي كه داخل خودروها بود مي‌افتاد وسوسه مي‌شدم.

  • بيشتر چه وسايلي مي‌دزديدي و با آنها چه كار مي‌كردي؟

بيشتر گوشي تلفن همراه و پول بود اما هر چيزي كه مي‌ديدم با خودم مي‌بردم. حتي يك مرتبه كالسكه بچه سرقت كردم. گاهي هم داخل كيف‌ها مدارك شناسايي پيدا مي‌كردم و چون به دردم نمي‌خورد آنها را دور مي‌انداختم.

  • در جريان سرقتي كه در بلوار ميرداماد انجام دادي چطور توانستي از حساب شاكي 12ميليون تومان برداشت كني؟

كنار كارت عابربانك كارت ملي صاحب آن هم قرار داشت و من حدس زدم رمز كارت، شماره شناسنامه او باشد. يك‌بار آن را امتحان كردم و وقتي مطمئن شدم رمز را به‌دست آورده‌ام، دختر مورد علاقه‌ام را به طلافروشي بردم و جلوي او كلي ولخرجي كردم.

کد خبر 306158

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha