مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶
۰ نفر

پنجمین نشست سالانه هیات اجرایی مجمع شهرداران آسیایی از روز شنبه ۷ شهریور به مدت دو روز در شهر تهران برگزار می‌شود.

طرح

شركت‌كنندگان در اين اجلاس روز يكشنبه هم به دعوت شهرداري قزوين دو روز ميهمان اين شهر تاريخي خواهند بود تا ضمن ادامه نشست‌هاي تخصصي خود بازديدي از جاذبه‌ها و اماكن تاريخي شهر قزوين داشته باشند. به گفته گشتاسب مظفري، معاون بین‌الملل مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران قرار است همزمان با نشست سالانه هيات اجرايي مجمع شهرداران آسيايي نشست ديگري مربوط به كميته فرهنگي سازمان شهرهاي غرب آسيا و خاورميانه برگزار‌شود.

اين دو نشست گرچه به لحاظ محتوايي مستقل از هم هستند اما مراسم افتتاحيه آنها به صورت مشترك برگزار مي‌شود. مظفري با اشاره به حضور تعدادي از اتحاديه‌هاي تخصصي شهرداري از كشورهاي تركيه، ‌بنگلادش و لبنان به همشهري گفت: از آنجايي كه در اين نشست‌ها مجموعه نهادهاي حرفه‌اي و شهري كه به شكل NGO و غير دولتي هستند حضور دارند نبايد انتظار قانون‌گذاري و تدوين مقررات داشته باشيم بلكه كاركرد اين گونه نشست‌ها جنبه مشورتي، تبادل نظر، انتقال تجربيات، دانش و اطلاعات است.

در انتها نيز نتيجه اين تبادل نظرات در قالب بيانيه واعلام مواضع يا تدوين اصول راهنما و يكسري توصيه‌ها ارايه مي‌شود و بيشتر ازجنس سياستگذاري است و جنبه الزام آور ندارد. با اين حساب چنين نشست‌هاي غيردولتي براي مديريت شهرهاي دنيا اين نكته را تعيين مي‌كند كه سمت و سو چگونه باشد. چه موضوعات، چالش‌ها و فرصت‌هايي وجود دارد كه پرداختن به آنها بتواند به بهبود شرايط زندگي و ارتقاي زيست پذيري و شكوفايي شهرها بينجامد.

طرح

کد خبر 305213

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha