سه‌شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷
۰ نفر

عباس رافعی: امام هشتم شیعیان قرن‌هاست که مهمان مردم ایران است.

عباس رافعی

ما يك راه طي شده داريم كه امام‌رضا(ع) اين راه را طي كرده و تا خراسان رفته. هيچ‌وقت هيچ مدير، مسئول يا نهادي نيامده تا اين راه‌ طي شده را بازيابي كند و مسير عبور امام‌رضا(ع) را به‌گونه‌اي براي مردم ايران معرفي كند كه بگويد راه امام همچنان قابل طي‌شدن است. اينكه راه امام همچنان باز است و مي‌شود در اين مسير گام برداشت. يادم هست سال‌ها پيش شهيد اهل قلم، سيدمرتضي آويني به من گفت آستان قدس در حال انجام تحقيقي درمورد مسيري است كه امام رضا(ع) طي كرده است. مسيري كه از كوير و بستان و روستا گذشته تا به خراسان رسيده است. بيا برويم اين مسير را به تصوير بكشيم و اين مسير سبز را به تمامي شيعيان بشناسانيم.

حالا سال‌ها از توصيه شهيد آويني گذشته و من افسوس مي‌خورم كه اين مسير سبز هنوز هم ميان متوليان امر مهجور باقي‌مانده است.منظورم صرفا توجه به اين فاصله جغرافيايي نيست بلكه طي طريق و هجرت معنوي امام(ع) است. اگر ما اين مسير را پيدا كنيم بسياري از مشكلاتمان حل مي‌شود. مسيري كه مي‌تواند راه رستگاري را به ما نشان دهد. راهي كه با طي طريق در آن، شايد عاقبت‌به‌خير شويم. شايد بتوان گفت بسياري از سردرگمي‌هاي امروز، ماحصل نشناختن اين مسير است.
به‌عنوان يك فيلمساز يكي از آرزوهايم اين است كه اين مسير سبز را به تصوير بكشم و به مخاطبان نشان دهم راهي را كه امام رضا(ع) طي كرد و درنهايت هم مهمان كشور ما شد تا از نعمت وجود عزيزش براي هميشه بهره‌مند شويم.

  • نويسنده و كارگردان سينما

 

کد خبر 305087

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha