مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۲
۰ نفر

عباس ثابتی‌راد: حـــدود ۴۳درصــــد از زیـــــــرســــاخت‌های تشکیل‌دهنده شبکه معابر بزرگراهی پایتخت طی ۱۰سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است و برای نیمه سال۹۴ و سال۹۵ شهرداری تهران ۴‌اولویت اصلی در معاونت فنی و عمرانی در دست دارد تا زیرساخت‌های شهری را به سطحی مناسب‌تر افزایش دهد.

بهره‌برداري از تقاطع بلوار ارتش و بزرگراه‌هاي امام علي و صياد، امتداد بزرگراه حكيم از آزادگان تا جاده مخصوص كرج، امتداد بزرگراه يادگارامام تا ميدان فتح، ادامه مطالعات 2طرح بزرگراه شهيد شوشتري و تونل 10كيلومتري بزرگراه صيادشيرازي نيز ازجمله اولويت‌هاي معاونت فني و عمراني شهرداري تهران تا پايان سال95 خواهد بود.

معاون فني و عمراني شهرداري تهران با اعلام اينكه فاز اول تقاطع غيرهمسطح بلوار ارتش با بزرگراه‌هاي امام علي و صياد شيرازي تا پايان سال‌جاري به بهره‌برداري خواهد رسيد، گفت: در تلاش هستيم تا فاز دوم اين طرح نيز تا پايان سال95 به بهره‌برداري برسد. عليرضا جاويد همچنين از ساخت ادامه بزرگراه شهيد حكيم به‌عنوان يكي ديگر از اولويت‌هاي شهرداري تهران خبر داد و گفت: امتداد بزرگراه حكيم از آزادگان تا پارك چيتگر و تونل شهداي غزه‌ تا بزرگراه تهران - كرج و تقاطع‌هاي غيرهمسطح كاروانسراسنگي 1و 2 از پروژه‌هاي اولويت‌دار معاونت فني و عمراني شهرداري تهران است.

به گفته وي با بهره‌برداري از اين پروژه در اوايل سال آينده 16كيلومتر مسير بزرگراهي و يك‌كيلومتر تونل به زيرساخت‌هاي شهر تهران افزوده مي‌شود.

معاون فني و عمراني شهرداري تهران با بيان آنكه رفت‌وآمد روزانه جمعيت قابل‌توجه شهروندان ساكن در شهرهاي اقماري به تهران، اهميت ساماندهي مبادي ورودي پايتخت را دوچندان مي‌كند، پروژه احداث تقاطع‌هاي غيرهمسطح كاروانسراسنگي 1 و 2 را طرحي الگو در زمينه بهسازي دروازه‌هاي ورودي شهرها دانست و افزود: با بهره‌برداري از اين پروژه‌ها كه بايد همزمان با تكميل پروژه احداث ادامه بزرگراه شهيد حكيم صورت پذيرد، ميدان آزادي كه طي 5دهه مبدا ورودي و خروجي پهنه غربي پايتخت تلقي مي‌شده است، اين وظيفه را به تقاطع‌هاي غيرهمسطح كاروانسراسنگي 1 و 2 واگذار مي‌كند.

به گفته وي تقاطع‌هاي غيرهمسطح كاروانسراسنگي‌1 و 2نه‌تنها از نظر ويژگي‌هاي فني جزو پروژه‌هاي ممتاز شهر تهران به‌حساب مي‌آيند بلكه علاوه بر مزاياي فني و مهندسي، از حيث تأثيرات قابل توجهي كه بر كيفيت زندگي شهري و ساير حوزه‌هاي مديريت شهري دارند، نيز ممتاز و منحصر به فرد هستند.

به گفته جاويد تونل شهداي غزه در مسير بزرگراه شهيد حكيم رو به اتمام است و پيشرفت فيزيكي 95درصدي داشته است.

وي با اشاره به امتداد بزرگراه يادگار امام به سمت ميدان فتح افزود: بعد از تحويل بخش‌هايي از پادگان جي كار ساخت اين بزرگراه نيز به‌عنوان يكي ديگر از اولويت‌هاي معاونت فني و عمراني تهران در نيمه دوم سال‌جاري آغاز خواهد شد و اميدواريم تا اوايل سال آينده 2كيلومتر باقيمانده از انتهاي بزرگراه يادگار امام تا ميدان فتح نيز به بهره‌برداري برسد.

معاون فني و عمراني شهرداري تهران با اعلام اينكه مسير بزرگراه يادگار امام از خيابان آزادي تا پادگان جي جزو بهترين مدل‌هاي بزرگراه‌سازي است، گفت: اين شيوه از بزرگراه‌سازي‌ با توجه به تجربيات بومي و مطالعات گسترده‌ صورت گرفته و طراحي امتداد باقيمانده از انتهاي بزرگراه يادگار امام تا ميدان فتح نيز به همين شكل صورت خواهد گرفت. به گفته وي با ساخت اين محدوده از بزرگراه، امتداد بلوار استاد معين به سمت جنوب نيز در دستور كار قرار خواهد گرفت و بدين‌ترتيب شاهد رشد و رونق در محدوده منطقه9 خواهيم بود.

جاويد همچنين از ساخت بزرگراه دولت‌آباد به بزرگراه امام رضا به‌عنوان بخش كمكي كمربندي تهران خبر داد و گفت: اين پروژه در اولويت‌هاي معاونت فني و عمراني است و با احداث آن تلاش داريم تا ورودي جنوبي تهران نيز دچار تحول شده و شاهد ترافيك روان‌تري باشد.

عليرضا جاويد با اشاره به بزرگراه شهيد شوشتري نيز افزود: اين بزرگراه در حال طراحي است و پس از هماهنگي لازم با مراجع نظامي و محيط‌زيست عمليات اجرايي آن در سال95 صورت خواهد گرفت. بخشي از اين بزرگراه به‌صورت تونل ساخته خواهد شد تا به محدوده پارك جنگلي سرخه‌حصار آسيبي وارد نشود.

معاون فني و عمراني شهرداري تهران همچنين از كار مطالعاتي روي تونل 10كيلومتري ادامه بزرگراه صيادشيرازي اشاره كرد و افزود: اين طرح نيز در اولويت مطالعه و طراحي است و اميدواريم در سال95 زمينه اجراي آن با طراحي مناسب فراهم شده و درصورت تأمين منابع مالي مستقل از بودجه درآمدي شهرداري به‌اجرا در‌آيد تا اين بزرگراه بتواند پس از عبور از زير شهر به بزرگراه آزادگان متصل شود.

کد خبر 304840

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha