وضعیت نامطلوب صنایع‌دستی کشور و نبود حمایت از هنرهای سنتی ایران موجب شده است تا معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی نیز لب به گلایه بگشاید.

صنایع دستی

او در تازه‌ترين اظهارنظر خود گفته است كه صنايع‌دستي غايب بزرگ برنامه‌ها بود و هيأت‌هاي ايراني و خارجي كه به خارج از ايران و به داخل كشور سفر مي‌كنند هيچ توجهي به صنايع‌دستي توليد شده ايران به‌عنوان بخشي از هويت فرهنگي و ملي خود ندارند.وضعيت توليد و فروش صنايع‌دستي پس از پايان تحريم در نشست معاون صنايع‌دستي سازمان ميراث فرهنگي و هنرمندان و توليدكنندگان صنايع‌دستي در استان اصفهان بررسي شد.

در اين نشست كه خبرگزاري‌ها متن آن‌را منتشر كرده‌اند، بهمن نامور مطلق معاون صنايع‌دستي سازمان ميراث‌فرهنگي گفت: صنايع‌دستي غايب بزرگ برنامه‌هاي گذشته بود، اما خوشبختانه در برنامه ششم توسعه بر حمايت از صنايع‌دستي تأكيد شده است.

معاون صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي سازمان ميراث فرهنگي اعلام كرد: كشور در آستانه دوره‌اي تازه پس از انقلاب با عنوان دوران پساتحريم است كه بايد خود را آماده كنيم.

وي افزود: صنايع‌دستي در دوره‌هاي گذشته، بازارهاي خود را از دست داد و ورود دوباره به بازارها سخت و دشوار است.

وي با اشاره به حضور هيأت‌هاي تجاري خارجي به كشور خاطرنشان كرد: وقتي هيأت‌هاي تجاري به ايران مي‌آيند و يا هيأت‌هاي تجاري ايراني به كشورهاي ديگر مي‌روند، متأسفانه همواره جاي صنايع‌دستي خالي مي‌ماند. وقتي هيأت تجاري از ايران به جايي مي‌رود با خود تجار صنايع‌دستي را همراه نمي‌كنند.

نامورمطلق گفت: نگراني ما از اين است كه برنامه‌ها چگونه تدوين خواهد شد و صنايع‌دستي در چه جايگاهي قرار مي‌گيرد.

کد خبر 303909

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha