مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۰
۰ نفر

رئیس شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه آموزش و فرهنگ‌سازی‌ درخصوص رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و مدیریت پسماند از اولویت‌های رفع مشکل ترافیک و آلودگی‌های زیست‌محیطی پایتخت است، پیشنهاد داد: طرح «توقف سفید» به‌عنوان مکمل طرح «خط سفید» برای جلوگیری از بی‌نظمی عابران پیاده اجرایی شود.

مهدي چمران، در همايش علمي آسمان آبي، زمين پاك كه 14 مرداد  برگزار شد با اشاره به اينكه اصل برگزاري اينگونه همايش‌ها وسيله است نه هدف، گفت: متأسفانه در برخي از برنامه‌ها، برگزاري همايش هدف مي‌شود، غافل از آنكه‌ اين برنامه‌ها وسيله‌اي در جهت رسيدن به دستاوردهاي جدي‌تري است.

وي همچنين شعار آسمان آبي، زمين پاك را براي شهر تهران ضروري دانست و گفت: حركت در مسير حل بحران‌هاي موجود شهري اعم از ترافيك، آلودگي‌هاي زيست‌محيطي و مديريت پسماند از اولويت‌هاي مديريت شهري است كه بايد براساس برنامه 5ساله دوم شهرداري تهران به آنها اهميت داد. چمران با تأكيد بر اهميت نظم در تسهيل امور زندگي شهري گفت: ذات ماشين و تكنولوژي نظم است، بنابراين انسان نيز بايد با رعايت نظم و انضباط و هدايت صحيح ماشين به اين ذات تكنولوژي احترام بگذارد.

زندگي امروز متفاوت از 200سال پيش است و بايد نظم و رعايت قوانين و مقررات در وهله اول انجام پذيرد. چمران در ادامه با اشاره به ناپسند بودن قانون‌گريزي، گفت: رعايت نكردن قوانين موجب از ميان رفتن نظم و بسياري از مسائل ديگر مي‌شود بنابراين مي‌توان گفت قانون‌گريزي سبب بي‌عدالتي و اسراف مي‌شود كه هر دو در دين مبين اسلام اموري مذموم و ناپسند هستند كه با بي‌نظمي رابطه مستقيم دارند و بي‌عدالتي نيز منجر به پايمال شدن حقوق انسان‌ها مي‌شود.

رئيس شوراي شهر تهران در ادامه به موضوع مديريت پسماند اشاره كرد و افزود: متأسفانه در اين حوزه، هم شهروندان و هم مسئولين جمع‌آوري و مديريت زباله داراي ايراد هستند، چرا كه برخي از شهروندان در تحويل زباله‌ها در زمان مقرر يا به‌صورت تفكيك شده اهمال مي‌كنند و همين امر سبب گسترش آلودگي و زشتي چهره شهر مي‌شود. وي اظهار داشت: از سويي ديگر ماشين‌هاي حمل‌كننده زباله نيز به‌صورت كامل سطل‌ها را تخليه نكرده يا حين انجام كار در اطراف محل سطل زباله، زباله‌ها پراكنده مي‌شود كه همين امر نيز مشكل‌ساز مي‌شود.

ما هم بين شهروندان و هم بين مسئولين اين امر نياز به آموزش داريم. چمران با تأكيد بر طرح «خط سفيد» و بهبود كيفي اين خطوط در سطح خيابان گفت: در برخي خيابان‌ها و اتوبان‌ها اين خطوط كمرنگ يا كثيف شده‌اند كه بايستي ترميم و اصلاح شوند. رئيس شوراي شهر تهران ضمن پيشنهاد طرح «توقف سفيد» به برگزار‌كنندگان اين همايش‌گفت:

متأسفانه ايجاد ترافيك و اتلاف انرژي تنها به رانندگان خودروها بازنمي‌گردد، چراكه ديده مي‌شود برخي از عابران پياده نيز قوانين را رعايت نمي‌كنند و گاهي در محل استقرار تاكسي‌ها و يا معابري نظير چهارراه‌ها، ترافيك انسان‌ها براي سوار شدن به تاكسي، 2لاين از يك خيابان را مسدود مي‌كند و سبب كندي حركت ماشين‌ها مي‌شود، بنابراين براي جلوگيري از اين بي‌نظمي‌ها بايد براي عابران پياده نيز خط توقف سفيد تعريف كرد تا علاوه بر رانندگان خودرو، عابران پياده نيز ملزم به رعايت قوانين شوند.

کد خبر 303215

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha