چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: برترین غواص آزاد جهان پس از آغاز غواصی تفریحی در سواحل اسپانیا ناپدید شد و احتمال داده می‌شود وی در این رویداد جانش را از دست داده‌باشد.

براساس گزارش CNN، ناتاليا مولچانوا از مشهورترين غواصان آزاد جهان با 41 ركورد جهاني و 23 عنوان قهرماني در جهان در درياي بالآريك مشغول غواصي بدون تجهيزات بود كه ديگر نتوانست خود را به سطح آب برساند. غواصي آزاد به نوعي غواصي گفته مي‌شود كه در آن افراد به جاي استفاده از تجهيزات تنفسي نفس خود را در طول غواصي حبس مي‌كنند.

به گفته خانواده اين غواص مشهور، وي روز يكشنبه درحال غواصي در عمق 30 تا 40 متري بوده كه ناگهان از هم‌گروهي‌هاي خود جدا افتاده و به دام يك جريان شديد زيردريايي مي‌شود. پس از وقوع اين سانحه جستجو براي يافتن وي آغاز شد و روز پس از آن نيز ادامه يافت. به گفته هم‌گروهي‌هايش وي درحالي ناپديد شده‌است كه در فاصله 3.2 كيلومتري از خليج لا‌ساوينا غواصي مي‌كرده‌است. 

به نظر مي‌آيد خانواده مولچانوا و دوستانش پذيرفته‌اند كه وي جانش را از دست داده‌است. پسر 28 ساله اين زن غواص به نيويورك تايمز گفت به نظر او در دريا خواهد‌ماند، فكر مي‌كنم آنجا را دوست دارد.

مولچانوا ركورد‌هايي از قبيل ماندن در زير آب براي 9 دقيقه و غواصي در عمق 101 متري را به نام خود ثبت كرده‌است. وي سال گذشته ركورد جهاني غواصي آزاد ديناميك را به نام خود ثبت كرد، نوعي از غواصي كه غواص بايد بدون تجهيزات تنفسي تا بيشترين فاصله ممكن را شنا كند. در آن سال مولچانوا توانست 237 متر را بدون اكسيژن شنا كند.

کد خبر 303177

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha