همشهری آنلاین: وزارت امور خارجه افغانستان با انتشار بیانیه ای از تعویق دور دوم گفت و گوها با گروه طالبان ابراز تاسف کرد و گفت: امیدوار است که این نشست در آینده نزدیک برگزار شود.

 افغانستان از تعویق مذاکرات صلح با طالبان ابراز تاسف کرد

به گزارش ايرنا، در این بیانیه که نسخه ای از آن روز شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: جمهوری اسلامی افغانستان مانند گذشته به ادامه نشست های رسمی مذاکرات صلح با گروه طالبان متعهد بوده و امیدوار است که نشست یاد شده در آینده نزدیک برگزار شود.

این بیانیه تصریح کرده که جمهوری اسلامی افغانستان، باور دارد که در وضعیت کنونی، زمینه برای مذاکرات صلح، بیش از هر زمان دیگری مساعد است. لذا از همه طرف ها می خواهد که برای به نتیجه نشستن تلاش های صلح افغانستان، صادقانه همکاری کنند.

دومین دور گفت و گوهای دولت افغانستان و گروه طالبان قرار بود روز جمعه گذشته در اسلام آباد، پایتخت پاکستان برگزار شود.

امریکا و چین به عنوان ناظر در این گفت و گوها حضور دارند و گفته می شود که سازمان ملل متحد نیز با انتقال گفت و گو کنندگان به اسلام آباد، در دور اول که پانزدهم تیرماه در منطقه گردشگری «مری» پاکستان برگزار شد، به ایفای نقش پرداخت.

صاحب نظران سیاسی می گویند با انتشار خبر مرگ «ملا عمر» رهبر طالبان و اختلاف در بین رهبران و فرماندهان این گروه، تداوم این مذاکرات در هاله ای از ابهام قرار گرفته است، اما عده ای عقیده دارند «ملا اختر محمد منضور» رهبر جدید طالبان، به شدت تحت نفوذ پاکستان قرار دارد و اسلام آباد تمایل دارد او را به میز مذاکره بیاورد.

 

کد خبر 302725

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha