همشهری آنلاین: رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه طی دو سال گذشته بودجه ساخت مصلاها ۲۴ میلیارد تومان بوده است گفت: با این بودجه امکان ساخت مصلا در شهرستانها وجود ندارد.

به گزارش مهر، حجت الاسلام سید رضا تقوی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در نشست خبری سالروز اولین نماز جمعه تهران با بیان اینکه یکی از دستاوردهای انقلاب، اقامه نماز جمعه در سراسر کشور است، اظهار کرد: به لحاظ فقهی نماز جمعه در حاکمیت امام معصوم یا فقیه عادل اقامه می شود، در گذشته به دلیل آنکه نظام اسلامی نبود و طاغوت حاکم بود، شیعه نماز جمعه را اقامه نمی کرد، یعنی اگر حاکمیت مشروع نباشد علما از اقامه نماز جمعه سرباز می زنند.

وی اقامه نماز جمعه را بر عهده حاکم اسلامی دانست و گفت: فقیه و حاکم جامعه اسلامی باید اجازه دهد تا نماز جمعه اقامه شود یعنی نماز جمعه یک نماز حاکمیتی و ولایی است که متولی آن فقیه عادل است.

تقوی ادامه داد: در شرایط فعلی مقام معظم رهبری احکام ائمه جمعه مراکز استانها را صادر می کند اما در شهرستانها شورای سیاست گذاری احکام را صادر می کند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه تریبون نماز جمعه تریبون نظام است، گفت: امام جمعه باید همانند یک وزیر و یا یک استاندار منصوب شود و حکم بگیرد، هر کسی نمی تواند امام جمعه باشد، لازم است حکم یک امام جمعه از سوی ولی فقیه یا منصوبین آن صادر شود.

تقوی با بیان اینکه امروز حدود ۸۳۰ شهر در کشور نماز جمعه دارند، خاطر نشان کرد: البته ائمه جمعه اهل سنت سازمان و تشکیلات دیگری دارند و ما صرفا مسئول ائمه جمعه شیعه هستیم و برادران اهل سنت هم خودشان ائمه جمعه مستقل دارند که تعدادشان بیش از ائمه جمعه ما است چرا که آنها در احکام فقهی خود فاصله را شرط نمی دانند و در هر مسجدی نماز جمعه می خوانند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: در کنار ستاد نماز جمعه، ستاد اقامه نماز حدود ۳۹هزار نیروی ستادی دارد که به ۸۳۰ ائمه جمعه در کشور کمک می کنند و هیچ دستمزدی نیز دریافت نمی کنند، در واقع این افراد بازوان ائمه جمعه هستند.

کد خبر 301958

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha