همشهری آنلاین: سومین جشنواره ملی فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا) برای کامران شیردل، بزرگداشت برگزار می‌کند.

کامران شیردل

به گزارش ایسنا، قرار است علاوه بر بزرگداشت این فیلمساز پیشکسوت که در کارنامه کاری‌اش ساخت بیش از ۱۰۰ مستند کوتاه و بلند صنعتی و تبلیغاتی دیده می‌شود، فیلم‌های «پیکان»، «طرح گناوه»، «دوبی»، «گاز آتش باد» و «بوم سیمین» نیز به نمایش درآید.

فیلم بزرگداشت این مستندساز را نیز بهرام عمرانی از دانشجویان سینما دانشگاه هنر می‌سازد.

کامران شیردل متولد سال 1318 در تهران، فارغ التحصیل معماری و سینما از مرکز تجربه‌های سینمایی رم است.

«پیکان» از جمله آثار صنعتی این کارگردان در دوران اوج خودرو پیکان به سفارش شرکت ایران ناسیونال تولید شده و از اولین و مطرح‌ترین مستندهای تبلیغاتی - صنعتی تاریخ سینمای ایران محسوب می‌شود.

ساخت فیلم‌های مستندهای صنعتی با موضوع نفت در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز از دیگر ویژگی‌های آثار شیردل است.

این کارگردان در سال ۱۳۷۸ جشنواره سینمای مستند کیش را تاسیس نمود و دو فیلم آخر او مستندهایی درباره جزیره کیش هستند.

از جشنواره‌ها و مراکز فرهنگی که فیلم‌های شیردل را به نمایش گذاشته و از او تقدیر به عمل آورده‌اند، می‌توان به جشنواره‌های سینمادورئل، لایپزیک، انستیتو فیلم بریتانیا، دانشگاه UCLA، برنامه «سیمای شهر تهران» در پاریس، جشنواره سینمای مستند بیروت و جشنواره فیلم لوکارنو که در آخرین دوره خود در بخشی با عنوان Front News چهار مستند او را در میان ۸۷ فیلم برگزیده ۱۰۵ سال تاریخ سینمای جهان به نمایش گذاشت، نام برد.

سومین جشنواره ملی فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا) از 7 تا 9 مردادماه به دبیری مسعود نجفی، توسط جهاد دانشگاهی واحد هنر و با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه هنر در پردیس سینمایی چارسو برگزار می‌شود.

کد خبر 301824

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha