مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴
۰ نفر

رئیس ستاد محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به تصویب لایحه انرژی‌های نو در شورای اسلامی شهر تهران و جایگزینی انرژی خورشیدی به جای انرژی فسیلی در مصارف شهری گفت: در راستای تحقق این هدف تا پایان سال‌جاری از ۱۰پارک انرژی در سطح شهر تهران بهره‌برداری می‌شود.

شهرداری

علي‌محمد شاعري گفت: درحال حاضر در 10پارك در شهر تهران از انرژي‌هاي نو و تجديدپذير استفاده مي‌كنيم. درنظر داريم علاوه بر پارك‌هاي شهري در ساختمان‌هاي شهرداري تهران از انرژي‌هاي نو استفاده كنيم. وي افزود: مقرر است بخشي از انرژي مورد نياز در ساختمان‌هاي شهرداري تهران توسط انرژي‌هاي نو و تجديدپذير تأمين شود، همچنين شهرداري تهران به‌دنبال استفاده از اين انرژي‌ها در ساختمان‌هاي خصوصي نيز هست. در حقيقت مي‌توانيم با ايجاد مشوق‌هاي مختلف حدود 10درصد انرژي مورد نياز شهروندان به‌ويژه آب گرم را در ساختمان‌هاي خصوصي از طريق اين انرژي‌ها تأمين كنيم.

وي استفاده از انرژي‌هاي نو و تجديدپذير را يكي از سياست‌ها و رويكردهاي مهم شهرداري تهران معرفي كرد و افزود: در مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران مقرر شده است تا پايان برنامه 5ساله دوم حداقل ميزان مصرف انرژي در كل پارك‌ها و بوستان‌هاي عمومي شهر 5درصد كاهش يابد و حداقل 20درصد از انرژي مصرفي از طريق انرژي‌هاي نو باشد بر همين اساس شهرداري تهران به‌دنبال استفاده از اين انرژي در ساختمان‌هاي خود است. در يكصدوپنجاه‌و‌چهارمين جلسه شوراي شهر تهران لايحه الزام شهرداري تهران به توسعه انرژي‌هاي نو و تجديدپذير در شهر تهران مورد رسيدگي قرار گرفت و مقرر شد شهرداري در اين زمينه اقدامات مؤثري را انجام دهد. اين لايحه با تأكيد بر ايجاد زيرساخت‌هاي توليد و استفاده از تجهيزات انرژي‌هاي پاك، بر صدور مجوز ساخت و پايان كار براي تمامي ابنيه و ساختمان‌هاي دولتي و شهرداري منوط به تأمين حداقل 10درصد انرژي مورد نياز از طريق انرژي‌هاي تجديدپذير تأكيد مي‌كند.

کد خبر 301761

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha