چهارشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰
۰ نفر

فهیمه پناه‌آذر: از جمله پرکارترین بازیگران سینما، تلویزیون و تئاتر ایران است و همین پرکار بودن و حضور در ۱۰۰ اثر باعث شده بزرگداشتی برایش در جشنواره فیلم سان فرانسیسکو برگزار شود.

هنرمند فیلم

گوهر خيرانديش اين روزها بسيار پركار است اما اعتقاد دارد به‌خاطر مسائل مالي هرگز نقشي را قبول نكرده و داستان و فيلمنامه برايش در اولويت اول است. او در حال حاضر مشغول بازي در سريال تاريخي «معماي‌شاه» به كارگرداني محمدرضا ورزي است كه به‌زودي از شبكه‌يك روي آنتن مي‌رود.

  • طوباي معماي شاه

خيرانديش درباره بازي در نقش طوبي به همشهري مي‌گويد: ابتدا دخترم آزاده اسماعيل‌خاني براي بازي در نقش «نورآفاق» انتخاب شد كه نقشي طولاني است. بعد از حضور دخترم، به من هم پيشنهاد دادند در نقش طوبي مادر نورآفاق ظاهر شوم كه با خواندن داستان و فيلمنامه، بازي در اين نقش را پذيرفتم. چند صحنه از بازي من در معماي شاه باقي مانده كه مربوط به ميدان منيريه قديم است. بازسازي اين ميدان بسيار سخت است و گروه در حال انجام اين كار است.

بازيگر پيشكسوت سينما، تئاتر و تلويزيون ايران كه در اين سريال علاوه بر دخترش با سعيد نيكپور، اميريل ارجمند و يوسف صيادي همبازي است، مي‌افزايد: طوبي در سريال معماي شاه زني مومن است كه در برابر كشف حجاب در دوران پهلوي مقاومت مي‌كند. در اين سريال بعد از ۲۰ قسمت، به‌دليل بيماري مي‌ميرم و داستان با ديگر اعضاي خانواده وزيري ادامه پيدا مي‌كند.

  • گريم‌هاي متفاوت

خيرانديش با اشاره به جذابيت‌هاي داستاني معماي شاه تأكيد مي‌كند: تنها بخش‌هاي داستاني فيلمنامه را خواندم و موفق به خواندن بخش‌هاي تاريخي و اجتماعي آن نشدم. همين بخش برايم بسيار جذاب بود و به حتم مردم هم با تماشاي سريال با آن همراه مي‌شوند. اين سريال، يك پروژه پرزحمت و بزرگ تاريخي است كه فكر مي‌كنم از نظر گريم و بازسازي صحنه‌ها بسيار موفق عمل كرده است. شخصيت‌ها بايد به چهره واقعي شخصيت‌هاي تاريخي نزديك باشند كه به‌نظرم در اين زمينه بسيار موفق عمل كرده است. تشابه چهره‌ها يكي از نقاط جذاب سريال براي مخاطب است و كارگرداني دقيق ورزي آن را به يك مجموعه تاريخي ماندگار تبديل مي‌كند.

  • كار بي‌دغدغه با جوانان

خيرانديش علاوه بر معماي شاه، در فيلم‌هاي سينمايي «نيمه‌شب اتفاق افتاد» و «من و شارمين» به‌ترتيب مقابل دوربين تينا پاكروان و بيژن شيرمرز رفته است. او درباره حضور در اين 2 فيلم و همكاري با جوانان مي‌گويد: زماني به پاكروان قول بازي در فيلم جديدش را داده بودم كه اين امر حين بازي در سريال معماي شاه اتفاق افتاد. من در نيمه‌شب اتفاق افتاد با آتيلا پسياني، حامد بهداد، سينا رازاني و‌ رؤيا نونهالي همبازي هستم كه البته قرار بود فاطمه معتمدآريا در آن حضور داشته باشد و به دلايلي نونهالي به‌جايش آمد. وي ادامه مي‌دهد: من و شارمين هم يك كمدي جذاب است كه در آن در كنار ويشكا آسايش و محمود جعفري ايفاي نقش مي‌كنم. هميشه اين را گفته‌ام كه اگر فيلمسازان جوان به حضور و بازي من در فيلم‌هايشان نياز داشته باشند، بدون درنگ نقش را قبول مي‌كنم. كار كردن با جوانان برايم لذتبخش است و تلاش مي‌كنم تا حد مقدور و فرصتي كه دارم، با آنها همكاري داشته باشم.

  • حضور تصويري در تئاتر

بازيگر تحسين‌شده سينما قرار است در نمايش «در انتهاي كوچه تاريك» ناصح كامكاري هم حضور داشته باشد. او در توضيح بيشتر اين نقش‌آفريني تئاتري مي‌گويد: با پيشنهاد كامكاري پذيرفتم در اين نمايش بازي كنم اما چون فرصت حضور زنده روي صحنه نداشتم و با توجه به موضوع نمايشنامه، من و حامد بهداد در بخش ويدئويي حضور داريم. خوشحالم كه فرصتي پيش آمد تا با «در انتهاي كوچه تاريك» بار ديگر حضور روي صحنه تئاتر را تجربه كنم.

  • تجليل از خيرانديش در سان‌فرانسيسكو

گوهر خيرانديش نخستين بار سال 65 با «روزهاي انتظار» اصغر هاشمي سينما را تجربه كرد و بيش از 50 فيلم سينمايي در كارنامه دارد. به مناسبت يكصدمين تجربه بازي در عرصه سينما، تئاتر و تلويزيون، جشنواره فيلم سان‌فرانسيسكو اوايل مهرماه آينده مراسم بزرگداشت اين بازيگر پيشكسوت را برگزار مي‌كند. در اين مراسم فيلمي مستند به نمايش درمي‌آيد كه در آن 100نفر از همكاران خيرانديش شامل بازيگر، كارگردان، فيلمبردار، طراح صحنه و لباس، گريم و... نظر خود را درباره بازيگر «رسم عاشق‌كشي» (برنده سيمرغ بلورين بهترين بازيگر زن از بيست‌ودومين جشنواره فيلم فجر) ابراز كرده‌اند.

کد خبر 301643

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha