دوشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۶
۰ نفر

جواد نصرتی: انتظارها برای خداحافظی رسمی ایکر کاسیاس سرانجام به پایان رسید و دروازه‌بان محبوب رئالی‌ها، بعد از ۲۵سال سانتیاگو برنابئو را به مقصد پورتو ترک کرد.

اشک‌های کاسیاس در آخرین وداع

صحبت از جدايي كاسياس كاپيتان باسابقه رئال مادريد از مدت‌ها پيش مطرح بود و بعد از بيانيه‌ رسمي باشگاه، كاسياس با چشماني اشك‌بار از همه خداحافظي كرد. كاسياس يكي از شاخص‌ترين بازيكنان تاريخ رئال مادريد به شمار مي‌رود اما جايگاهش از انتهاي فصل، يعني زماني كه صحبت از انتقال داويد ده‌خئا دروازه‌بان منچستريونايتد به سانتياگو برنابئو مطرح شد، لرزان شد. از همان روزي كه صحبت از انتقال دروازه‌بان‌24ساله اسپانيايي يونايتد مطرح شد، رسانه‌ها گمانه‌زني درباره آينده كاسياس را مطرح كردند و حالا تمام آن احتمالات با انتقال قطعي كاسياس به پورتو پايان يافته‌اند. كاسياس كه 2سال ديگر با باشگاه قرارداد داشت، قراردادي 2 ساله با پورتو بسته است.

كاسياس ظهر ديروز در يك كنفرانس خبري وداعي احساسي با هواداران داشت. او در اين مراسم درحالي‌كه اشك مي‌ريخت، گفت: «رئال مادريد نه‌تنها به من ياد داد كه چطور يك ورزشكار خوب باشم، بلكه به من آموخت كه چطور يك انسان باشم. از همه مربيانم و همينطور والدين و خانواده‌ام تشكر مي‌كنم. از محبت بدون‌شرط هواداران هم تشكر مي‌كنم كه در همه لحظات در كنار من بودند. من نمي‌خواهم اينجا به‌عنوان يك دروازه‌بان بد يا خوب در يادها بمانم. دوست دارم همه از من به‌عنوان يك انسان خوب ياد كنند. نمي‌خواهم بگويم خداحافظ چون مطمئنم دوباره همديگر را مي‌بينيم. اميدوارم خيلي زود دوباره شما را ببينم. متشكرم، از همه متشكرم.»

كاسياس كه با 162بازي ملي، ركورددار تيم ملي اسپانياست، ‌دوره‌اي طلايي را در رئال مادريد و تيم ملي كشورش داشته و نزديك به 17جام معتبر در رئال و تيم ملي اسپانيا بالاي سر برده است.

كاسياس 34ساله، در سال 1990وارد آكادمي رئال مادريد شد و در سال 1999براي نخستين بار پيراهن تيم اول رئال را پوشيد. از آن زمان، كاسياس 725بازي براي تيمش انجام داد و حالا بعد از رائول اسطوره باشگاه، دومين بازيكن از نظر تعداد بازي به شمار مي‌رود. تعداد بازي‌هاي او قطعا مي‌توانست از اين هم بيشتر باشد اما در فصل 13-2012ژوزه مورينيو كه اعتقاد زيادي به كاسياس نداشت ديه‌گو لوپز را به او ترجيح داد. فصل بعد هم كارلو آنچلوتي از كاسياس فقط در جام حذفي و ليگ قهرمانان استفاده كرد تا اينكه فصل گذشته، كاسياس دوباره جايگاهش را به‌عنوان دروازه‌بان شماره يك به‌دست آورد.

در بيانيه رئال مادريد‌ آمده است: «ايكر توانسته است نقطه مرجع اصلي باشگاه باشد و احترام هواداران را فراتر از احساسات و رنگ آنها به‌دست آورده است. ايكر رفته است اما مثالي كه براي دنياي فوتبال ايجاد كرده باقي مي‌ماند. براي همه‌‌چيز متشكريم ايكر. متشكريم كه سمبول بهترين‌هاي تاريخ اين باشگاه بوده‌اي. تو هميشه متعلق به قلب رئال مادريد هستي.»

اين بيانيه پراحساس در حالي منتشر شده است كه در اسپانيا روزنامه‌ها از اختلاف نظر باشگاه و تيم مشاوران كاسياس براي نحوه جدايي خبر داده‌اند. والدين او هم مدعي شده‌اند كه رئيس باشگاه فلورنتينو پرس او را مجبور كرده‌‌ كه از رئال برود.

از زماني كه گزارش‌ها درباره جدايي احتمالي كاسياس مطرح شد، گزينه‌هاي متعددي به‌عنوان مقصد بعدي او مطرح شدند كه از ميان آنها مي‌توان‌به فنرباغچه تركيه، رم ايتاليا و والنسيا در اسپانيا اشاره كرد. پورتو، فصل بعد با هدايت يولن لوپتي در ليگ قهرمانان اروپا بازي خواهد كرد.

کد خبر 300889

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha