یکشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: خبرگزاری چینی شینهوا چین به نقل از یک منبع دیپلماتیک نوشت: نظرات همه طرف های مذاکره کننده درباره دستیابی به توافق نزدیک تر شده و انتظار می رود توافقی نهایی امروز (یکشنبه) بدست آید.

مذاکرات

این خبرگزاری به نقل از منبعی که خواست نامش فاش نشود، افزود: اختلافات در حال کاهش است و مرحله نهایی مذاکرات فرا رسیده و فقط چند موضوع باقی مانده است.

وی افزود: حصول توافق در روز یکشنبه امکان پذیر است اما همه چیز به نشست‌های آتی بستگی دارد.

شینهوا گزارش داد: پس از دو هفته چانه زنی سیاسی در هتل کوبورک، ایران و 1+5 به توافقی نزدیک می شوند که به یک دهه اختلاف دو طرف پایان خواهد داد و طرف ها در این زمینه توافق دارند که تاکنون هرگز تا این اندازه به توافق جامع نزدیک نبوده اند.

این گزارش با اشاره به ضرب الاجل تعیین شده در روز دوشنبه (22 تیر) پس از دو بار تمدید مذاکرات در 30 ژوییه (9 تیر) و 9 ژوییه (18 تیر) نوشت: خواسته قدرت های غربی به عنوان شفافیت بیشتر یکی از دشوارترین موضوع های مذاکرات است.

شینهوا همچنین نوشت: پروتکل الحاقی در تحکیم سازوکار منع گسترش تسلیحاتی بسیار مهم است زیرا امکان بازرسی گسترده تر از برخی از تاسیسات تردید آمیز را در کشورهای مظنون فراهم می آورد.

این منبع دیپلماتیک درباره موضوع لغو تحریم ها گفت بخش های خاصی از تحریم های ایران لغو خواهد شد اما هنوز درباره زمان دقیق لغو تحریم ها توافق نشده است.

این گزارش افزود: پس از حدود شش ماه آمادگی، توافق جامع در صورت توافق همه طرف ها همزمان اجرا خواهد شد.

کد خبر 300792

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha