همشهری آنلاین: وزیر راه در راهپیمایی وزیر راه و شهرسازی درجمع راهپیمایان روز جهانی قدس با بیان اینکه روز قدس نماد روشنگری مردم ضد پیوند صهیونیسم و داعش است گفت: امت مسلمان جهان باید علیه خشونت و افراطی گری قیام کنند.

عباس آخوندی

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی امروز جمعه ۱۹ تیرماه با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روز جهانی قدس روزی است که امام خمینی ره برای آگاهی مردم نسبت مجموعه منافع امت مسلمان پایه گذاری کردند، گفت: تداوم این راهپیمایی در سال های متوالی می تواند هوشیاری مسلمانان را به جهانیان ثابت کند.

وزیر راه و شهرسازی درباره تفاوت راهپیمایی امسال نسبت به سال های گذشته اظهار کرد: اخیرا شاهد پیوند جریان صهیونیسم و داعش در منطقه هستیم که این پیوند نشان می دهد نظریه صهیونیسم و داعش از یک تفکر نو و نگاه به امنیت منطقه به نفع قدرت های جهانی نشات می گیرد تا هرجا لازم باشد با یکدیگر پیوند یابند. از این رو، روز قدس امسال می تواند روشنگری مردم را نشان دهد. بر همین اساس طبق اظهارات رئیس جمهور کشورمان در سازمان ملل متحد، افراطی گری و خشونت یک مسئله ای است که باید امت مسلمان جهان علیه آن قیام کنند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه پروژه صهیونیسم یک پروژه استکباری است که بعد از جنگ جهانی دوم توسط قدرت های پیروز در این جنگ ایجاد شد گفت: انقلاب اسلامی ایران توانست یک تفکر جهانی را در منطقه با تاکید بر قدرت های ملی و نیروهای مردمی ایجاد کند. پروژه صهیونیسم امروز در یک وضعیت بحرانی قرار گرفته و اگر مذاکرات ایران و۱+۵ به خوبی پیش برود اسرائیل با بحران بیشتری مواجهه می شود. برای اینکه صهیونیست ها گفتگوهای شرافتمندانه و عزتمندانه ایران و قدرت های جهانی را متوقف کنند تلاش کردند با داعش به هم پیوند بخورند و از این طریق تعادل منطقه را به هم بریزند.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید گفت: در صورتیکه مذاکرات بین المللی ایران و ۱+۵ به نتیجه برسد شاهد یک نظم نوینی در جهان هستیم و پروژه صهیونیسم با یک بحران بنیادین مواجهه خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی درباره تاثیر راهپیمایی روز جهانی قدس در مذاکرات هسته ای گفت: قطعا این راهپیمایی و حضور مردم می تواند در تنویر افکار عمومی و اینکه ملت ها بتوانند از جریانی که به صورت دست ساز توسط قدرت های بزرگ بر علیه آنها طراحی شده، آگاه شوند موثر است.

آخوندی در پایان تاکید کرد: من همواره به مذاکرات ایران و ۱+۵ خوش بین هستم و آن را مثبت ارزیابی می کنم.

کد خبر 300614

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha