دوشنبه ۵ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۳:۵۹
۰ نفر

گروه سیاسی: محمود احمدی‌نژاد به هنگام شرکت در انتخابات ریاست جمهوری نهم، ترجیح داد نام هیچ حزبی را در پشت سر خود به عنوان حامی سیاسی نداشته باشد.

او با آن‌که عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران بود اما به‌تنهایی وارد عرصه انتخابات شد و حتی دعوت احزاب اصول‌گرا را که در شورای هماهنگی اصول‌گرایان گرد آمده بودند تا به اتفاق هم یک کاندیدا را برای شرکت در انتخابات تعیین کنند نپذیرفت و به جلسات آنها نرفت.

او همواره در طی مبارزات انتخاباتی‌اش بر حزبی نبودن خود تاکید داشت و هیچ‌گاه در اعلام برنامه‌های خود شعاری برای احزاب و برنامه‌های خود جهت توسعه فعالیت آنها نداد.

در رابطه با عملکرد دولت نهم در بخش توسعه سیاسی و فعالیت احزاب با تنی چند از فعالان حزبی از دو جناح اصول‌گرا و اصلاح‌طلب گفت‌وگو کرده‌ایم.

جالب آن‌که افراد اصول‌گرای حامی دولت در برابر این پرسش که عملکرد دولت نهم در بخش توسعه سیاسی و تقویت فعالیت احزاب را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ حاضر به پاسخ نبودند.

یکی از آنها گفت که با توجه به مواضع دولت علیه احزاب حرفی در این باره نمی‌تواند بزند به‌خصوص آن هم در هفته دولت که باید از آن پشتیبانی کرد.

لاله افتخاری قائم مقام دبیرکل جامعه زینب(س) که یکی از احزاب فعال در جمع اصول‌گرایان است نیز پس از آن‌که مدتی وقت گرفت تا به این سؤال فکر کند در نهایت گفت: بهتر است در این زمینه اظهار نظر نکند.

و اما مهدی کوچک‌زاده نماینده مجلس در دفاع از عملکرد دولت نهم در قبال توسعه سیاسی و فعالیت احزاب گفت: «تحقق هر نوع توسعه‌ای اعم از سیاسی، اجتماعی،‌ اقتصادی و... مستلزم فراهم شدن زمینه‌های تحقق عدالت در جامعه است و این هدفی است که دولت نهم و مخصوصا آقای رئیس‌جمهور برای تنظیم فعالیت‌های خود برگزیده است.

کوچک‌زاده ادامه می‌دهد: «طی دو سال ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد، دولت نهم از سوی برخی جریانات سیاسی و احزاب که موضوع توسعه سیاسی هستند هدف حملات ناجوانمردانه و غیر منصفانه‌ای قرار گرفته که برخی از این حملات و فضاسازی‌ها علیه شخص رئیس‌جمهوری و دولت نهم جای پیگیری قضایی را داشته است لکن از آنجا که آقای احمدی‌نژاد هدف و وجهه همت خود را عدالت و مهرورزی قرار داده وقت گران‌بهایی را که می‌توانسته برای خدمت به مردم و تحقق عدالت صرف کند در جهت پاسخگویی به جوسازی گروه‌های سیاسی صرف نکرده است و این دلیل بزرگ و روشنی است که احمدی‌نژاد درک درست و روشنی از توسعه سیاسی و مقدمات مورد نیاز آن به معنای صحیح کلمه دارد.»

انتظار از دولت خدمتگزار

مریم بهروزی دبیرکل جامعه زینب(س) در رابطه با نظر دولت نهم به فعالیت احزاب می‌گوید: از دولت خدمتگزار و عدالت محور احمدی‌نژاد انتظار می‌رود که توجه و عنایت و رویکرد بهتر و مثبت‌تری نسبت به فعالیت احزاب داشته باشند.

مخالفت دولت با فعالیت احزاب

حمید قزوینی سخنگوی خانه احزاب ایران نیز با اشاره به اینکه حوزه احزاب طی 2 سال گذشته جزو دغدغه‌های دولت نبوده تا برای آن برنامه‌ای داشته باشد می‌گوید: دولت حزب و فعالیت آنها را یکی از موانع حرکت خود دانسته و لذا دیده‌ایم که به دفعات علیه احزاب موضعگیری شده است. هاشمی ثمره معاون سابق سیاسی وزارت کشور که مسئولیت مستقیمی در رابطه با فعالیت حزبی در کشور دارد طی اظهاراتی نشان داده که احزاب را مانع فعالیت دولت می‌داند.

قزوینی در پاسخ به این پرسش که بالاخره بعد از 2سال خانه احزاب توانست به فعالیت خود بازگردد گفت: شرایط فعلی خانه احزاب ناشی از همکاری دولت نبوده بلکه به دلیل همکاری و حمیت صنفی خود احزاب بوده است.

کد خبر 30015

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز