یکشنبه ۴ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۲
۰ نفر

گروه اقتصادی: با وجود اقدامات انجام شده برای تنظیم بازار سیمان و باقی ماندن این کالا در سبد حمایتی، نابسامانی در قیمت و عرضه این کالا همچنان ادامه دارد.

این امر موجب شده تا در روزهای اخیر و با افزایش تقاضا، متقاضیان ساخت و ساز با مشکل تامین سیمان مواجه و به دلیل نبود امکان تامین سیمان حواله‌ای مجبور به تامین سیمان از بازار آزاد  باشند، به نحوی که این امر موجب شده تا اکنون هر پاکت 50 کیلویی سیمان  در بازار آزاد به قیمت 6هزار و 500 تومان به فروش رسد.

با این شرایط، معاون بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی در نشست خبری روز گذشته خود با خبرنگاران با پذیرش برخی مشکلات در بازار سیمان، قیمت‌گذاری و عرضه این کالا در سبد حمایتی دولت را عاملی در شکل‌گیری بازار سیاه سیمان دانست و عنوان کرد مشکلات بازار سیمان را کتمان نمی‌کنیم و ناچار به تحمل این وضعیت هستیم.

محمد صادق مفتح شکل گیری بازار آزاد سیمان را طبیعی دانست و اعلام کرد تنها یک درصد نیاز متقاضیان از طریق بازار آزاد تامین می‌شود و متقاضیان دارای پروانه ساخت و ساز مشکلی برای تأمین سیمان به نرخ دولتی ندارند.

گرچه  اجرای طرحهای عمرانی دولت افزایش 2 برابری صدور پروانه ساخت و ساز در شهرهای بزرگ و تعطیلی مقطعی برخی کارخانه‌ها ، از دیگر علل نابسامانی بازار سیمان عنوان می شود، اما به نظر می رسد ضعف نظارت بر عرضه سیمان عامل اصلی این نابسامانی است.

وی افزود: وزارت بازرگانی از حامیان جدی خروج سیمان است اما دغدغه اصلی ما تنظیم بازار داخلی است.

کد خبر 29958

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز