مدیـرعامل بورس تهران از تـغیـیر روش عرضه‌های اولیه سهام در بورس خبر داد و گفت: قرار است از این پس عرضه‌های اولیه در بازار سرمایه به روش ثبت دفتری انجام شود.

بورس

در شرايطي كه بيش از چند سال است از شتاب عرضه سهام جديد در بورس كاسته شده است مديرعامل بورس تهران خبر از تغيير روش در فروش سهام شركت‌هايي خبر داد كه سهامشان براي نخستين‌بار در بورس عرضه مي‌شود. روش كنوني فروش سهام در بورس روش حراج است كه سهام به بالاترين قيمت پيشنهادي فروخته مي‌شود. در روش ثبت دفتري معمولاً ناشر اين فرايند را با كمك پذيره‌نويس اصلي خود كه شركت تأمين سرمايه است تدوين مي‌كند.

همچنين پذيره‌نويس از يك مشاور حقوقي كه اسناد را تنظيم و يك حسابرس براي حصول اطمينان از اينكه حساب‌هاي شركت منطبق با استانداردهاي حسابداري تهيه شده است، استفاده مي‌كند. در بسياري موارد يك شركت تبليغاتي نيز به شركت كمك مي‌كند تا به سطحي از توزيع عمومي كه درنظر دارد دست يابد.

حسن قاليباف‌اصل در اين‌باره گفت: از اين پس قرار است عرضه‌هاي اوليه در بازار سرمايه حتما به روش ثبت دفتري انجام شود، بنابراين به‌زودي شاهد استفاده از اين روش در عرضه‌هاي اوليه خواهيم بود.او افزود:طبق برنامه قرار است كه عرضه‌هاي اوليه حتما به روش ثبت دفتري انجام شود به همين دليل روند عرضه‌هاي اوليه متوقف شد تا نرم‌افزار اين روش نهايي شده و مورد استفاده قرار گيرد.
مديرعامل شركت بورس درخصوص زمان استفاده از اين روش گفت: نرم‌افزار مورد نياز از سوي شركت فناوري اطلاعات طراحي شده و در حال حاضر جلساتي با سازمان بورس و شركت فناوري در حال برگزاري است تا تست‌هاي نهايي آن انجام شود. بنابراين نرم‌افزار مورد نياز مراحل نهايي خود را طي مي‌كند.

قاليباف اصل يادآور شد: دستورالعمل عرضه اوليه به روش ثبت دفتري در سال گذشته تهيه شده و نرم‌افزار آن امسال توسط شركت فناوري تهيه شده است و چك‌هاي نهايي آن در حال انجام است.مديرعامل شركت بورس با بيان اينكه عرضه اوليه به روش ثبت دفتري مشكلات قبلي در عرضه‌هاي اوليه را از بين مي‌برد، در مورد زمان از‌سرگيري عرضه‌هاي اوليه گفت: بعد از اينكه استفاده از روش ثبت دفتري نهايي شود، روند عرضه‌هاي اوليه از طريق اين روش آغاز شده و ديگر عرضه اوليه از طريق حراج انجام نمي‌شود.

کد خبر 299341

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha