شنبه ۶ تیر ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۴
۰ نفر

با اینکه اتفاقات بازی هفته آخر تراکتورسازی و نفت تهران حساسیت قبل را ندارد، اما ابهامات این بازی همچنان یکی از سوژه‌های خبری به‌حساب می‌آید، به‌خصوص که علیرضا فغانی، داور این مسابقه و قضاوتش در هفته پایانی لیگ برتر مورد تحلیل و بررسی بسیاری قرار گرفت.

علیرضا فغانی، داور فوتبال

مهدي تاج، رئيس سازمان ليگ برتر درباره اينكه آيا از اين داور بين‌المللي حمايت خواهد شد يا نه، عنوان مي‌كند:‌ «‌فغاني يك داور بسيار خوب و عالي بوده و از بهترين‌هاي آسياست اما در بازي تراكتورسازي و نفت توقع بيشتري از او داشتيم چون در آن بازي مي‌توانست قهرمان تغيير كند هرچند معتقديم اشتباهات داوري در آن بازي به هيچ وجه عمدي نبوده است.» رئيس سازمان ليگ برتر ادامه مي‌دهد: «مگر سال گذشته را فراموش كرده‌ايد كه تراكتورسازي با برتري مقابل مس در كرمان قهرمان جام حذفي شد و كرماني‌ها نسبت به يك گل تيمشان كه داور نگرفت به‌شدت معترض بودند؟ به هر حال در آن بازي اتفاقات داوري به نفع تراكتورسازي شد يا فولاد خوزستان كه جشن قهرماني خود را در تبريز مقابل گسترش فولاد گرفت. به هرحال اين اتفاقات در فوتبال مي‌افتد و چنين مسائلي چيزي از قابليت‌هاي تيم تراكتورسازي كم نمي‌كند.»

او درباره برخي مسائل ليگ چهاردهم يادآور مي‌شود: «قرارداد 73درصد مربيان زير 200ميليون تومان بوده و تعدادي هم هستند كه قراردادشان بالاتر بوده است. در جدول پربازده‌ترين‌هاي ليگ تيم نفت تهران در صدر قرار دارد چون به ازاي هر پله صعودي كه از رده چهاردهم تا رتبه سوم داشته 593ميليون تومان هزينه كرده و كم بازده‌ترين باشگاه نيز پيكان بوده كه به ازاي هر پله صعود 7ونيم ميليارد تومان هزينه كرده است.» مهدي تاج اضافه مي‌كند: «4تيم صدرنشين ليگ توانسته‌اند باورهاي ما را عملي كنند. تراكتورسازي درصد جوانگرايي بالايي داشت و از نظر هزينه سومين باشگاه ليگ برتري است ضمن اينكه از نظر تماشاگر نيز امتياز لازم را از اين تيم گرفته‌ايم. سپاهان در جايگاه دوم قرار دارد و نفت هم رتبه سوم را به‌خود اختصاص داده است. دليل آنكه نفت در جايگاه سوم است به وضعيت تعداد تماشاگران اين تيم برمي‌گردد كه آنها را در جدول پايين‌تر مي‌آورد.»

کد خبر 299239

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha