معاون اول رئیس‌جمهور، در جلسه بررسی وضعیت آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع کشور، از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خواست زمینه همکاری نیروهای مسلح با سازمان‌های ذی‌ربط درخصوص جنگل‌ها و مراتع کشور را فراهم کند.

قائم‌مقام سازمان جنگل‌ها، مراتع و‌آبخيزداري كشور دراين باره به همشهري گفت كه تأكيد معاون اول رئيس‌جمهور به حفاظت و صيانت از جنگل‌ها و درخواست ايشان از نيروهاي مسلح براي مقابله با آتش‌سوزي‌هاي احتمالي گامي مؤثر در حفاظت از جنگل‌هاست. مهندس ناصر مقدسي اظهار اميدواري كرد: با همكاري و پشتيباني نيروهاي مسلح، مهار آتش در عرصه‌هاي طبيعي به‌ويژه رويشگاه‌هاي جنگلي وارد مرحله جديدي شود و از اين پس ميزان خسارت‌هاي ناشي از آتش‌سوزي در اين عرصه‌ها به حداقل ممكن كاهش يابد.

در جلسه بررسي وضعيت آتش‌سوزي جنگل‌ها و مراتع كه وزير جهادكشاورزي، روساي 4سازمان حفاظت محيط‌زيست، جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري كشور، مديريت بحران كشور، هواشناسي كشور و نمايندگاني از سازمان مديريت برنامه‌ريزي كشور و وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح نيز حضور داشتند، اسحاق جهانگيري، جنگلها و مراتع را از سرمايه‌هاي ملي و پراهميت كشور برشمرد و با استقبال از حساسيت رسانه‌ها و افكار عمومي نسبت به وقوع آتش‌سوزي‌ها در جنگل‌هاي كشور گفت كه بايد موضوع آتش‌سوزي جنگل‌ها و مراتع كشور را به‌عنوان يك اولويت ويژه دنبال كنيم.

جهانگيري بر لزوم تجهيز ناوگان زميني براي اطفاي حريق و مهار آتش‌سوزي جنگل‌ها و مراتع كشور تأكيد كرد و از وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح خواست درخصوص پشتيباني هوايي اطفاي حريق نيز برنامه‌ريزي لازم را انجام دهند.

 

کد خبر 299230

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha