سه‌شنبه ۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: گرمای شدیدی که به تازگی پاکستان را فرا گرفته‌ تاکنون موجب مرگ صدها نفر در این کشور شده‌است،‌اگرچه این گرما که رکوردی جدید در شدت گرمای پاکستان به شمار می‌رود،‌تا آخر هفته به پایان خواهد‌رسید.

پاکستان

براساس گزارش CNN، گزارش‌هاي محلي حاكي از آن هستند كه صدها نفر پاكستاني طي سه روز گذشته در كراچي،بزرگترين شهر پاكستان جان خود را به خاطر گرماي شديدي كه اين كشور را فراگرفته،‌ از دست داده‌اند.

به گفته وزير بهداشت  استان سند پاكستان، طي اين سه‌روز دست كم 347 نفر در بيمارستان‌هاي عمومي و خصوصي اين كشور جان خود را از دست داده‌اند، درحالي كه ممكن است آمار بيش از اين‌ها باشد زيرا بسياري امكان مراجعه به بيمارستان‌ها را ندارند و ممكن است در خانه جان باخته باشند.

دولت استان سند در تمامي بيمارستان‌هاي اين استان شرايط اضطراري اعلام كرده‌ و به هيچ‌يك از اعضاي تيم‌هاي پزشكي اجازه خروج از بيمارستان را نمي‌دهد. به نظر مي‌آيد اين گرماي بي‌سابقه پيش از فروكش كردن در اواخر اين هفته،‌ جان تعداد بيشتري از پاكستاني‌ها را بگيرد.

درجه هواي پاكستان در روز شنبه به 44.8 درجه سلسيوس رسيد، دمايي كه در طول 15 سال گذشته بي‌سابقه به شمار مي‌رود. اما درجه روز يكشنبه با كاهشي خفيف مواجه شده و به 42.5 درجه سلسيوس رسيد.

شهروندان اين كشور مسلمان در شرايطي اين گرما را تحمل مي‌كنند كه ماه رمضان آغاز شده و بايد از سحرگاه تا شب بدون آب و غذا به زندگي خود ادامه دهند.

آنچه شرايط را وخيم‌تر ساخته،‌قطعي مداوم برق در شهر كراچي است زيرا شبكه برق اين كشور توانايي افزايش تحمل بار مصرف 20 ميليون نفر را ندارد. اين موج گرما كه اكنون پاكستان را فراگرفته‌است، ماه گذشته در هندوستان جان دو هزار نفر را گرفت و بسياري را روانه بيمارستان‌ها كرد.

کد خبر 298932

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha