با آغاز‌ماه مبارک رمضان و طرح اکران افطار تا سحر، فیلم سینمایی «یاسین» به کارگردانی حامد امرایی و تهیه‌کنندگی محسن علی‌اکبری روی پرده سینماها رفت؛ فیلمی که به درخواست مدیران سازمان سینمایی در ترکیب اکران رمضان قرار گرفت.

حامد امرايي براي نخستين تجربه كارگرداني خود موضوعي ديگر درنظر داشت كه درنهايت به داستان امروزي ياسين تبديل شد.

اين كارگردان جوان درباره ورود خود به دنياي فيلمسازي به همشهري گفت: ابتدا طرح «پرواز زنبورها» را در ذهن داشتم كه سيدناصر هاشم‌زاده براساس آن فيلمنامه را نوشت. فيلمنامه را به آقاي مجيد مجيدي داديم كه ايشان گفت بخشي از اين طرح را در ذهن داشته و قصد دارد در آينده فيلمي در اين زمينه بسازد. به اين ترتيب از ساختن آن فيلمنامه منصرف شديم و در نهايت به ايده آقاي علي‌اكبري رسيديم كه به نوشته شدن فيلمنامه ياسين به‌صورت گروهي انجاميد.

امرايي موضوع ياسين را چنين شرح داد: فيلم در ژانر اجتماعي با رگه‌هاي ديني درباره پدري است كه در مقطعي از زندگي با سوءاستفاده از موقعيت پسر كوچكش كه حافظ قرآن است سعي در رانتخواري و بهره‌برداري‌هاي مادي و معنوي به نفع خودش دارد و در اين ميان اتفاقي مي‌افتد. شايد اكران فيلم و تماشاي آن با توجه به موضوعي كه دارد به مذاق برخي افراد خوش نيايد اما ريا و رياكاري در جامعه ما ديده مي‌شود و به‌نظرم معضلي است كه بايد آن را مطرح كرد.

وي درباره انتخاب بازيگران هم گفت: از همان ابتدا كه ايده و طرح فيلمنامه مطرح شد، حضور حميد فرخ‌نژاد در ذهنم بود و اميدوار بودم سر پروژه‌اي نباشد تا بتوانيم فيلم را با حضور او بسازيم. خوشبختانه اين اتفاق افتاد و خيلي زود به توافق رسيديم. فرخ‌نژاد در طول توليد كمك و راهنمايي‌هاي زيادي به ما كرد و واقعا همراه گروه توليد بود.

كارگردان ياسين با اشاره به حمايت‌نكردن نهادها و مؤسسه‌ها از ياسين افزود: همه مي‌گويند از توليد فيلم‌هاي ديني حمايت مي‌شود اما در عمل اينطور نيست. ياسين يك فيلم ديني است كه كسي از آن حمايت نكرد و با بودجه كاملا شخصي ساخته شد. تهيه‌كننده هم تا پايان پاي فيلم ايستاد و درنهايت به پيشنهاد مديران سينمايي به اكران در‌ماه رمضان رضايت داديم.

کد خبر 298610

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha