راز قتل پسر معتاد که پس از انتقال به کمپ ترک اعتیاد به طرز مرموزی جانش را از دست داده بود، در گزارش پزشکی‌قانونی فاش شد.

متهم

شامگاه سوم تيرماه سال92 به مأموران كلانتري 157تهران خبر رسيد اعضاي خانواده‌اي در خانه با يكديگر درگير شده‌اند. وقتي مأموران به محل درگيري رفتند معلوم شد جواني 36ساله به نام رضا كه اعتياد شديدي به مواد‌مخدر دارد وسايل خانه را تخريب كرده است. به اين ترتيب رضا به اتهام تخريب عمدي بازداشت شد و با شكايت خانواده‌اش و دستور قضايي به زندان رجايي‌شهر منتقل شد.

درحالي‌كه دقايقي از انتقال مرد جوان به زندان مي‌گذشت او به‌طور ناگهاني دچار تشنج و به مركز درماني منتقل شد اما با وجود تلاش پزشكان جان خود را از دست داد. به اين ترتيب به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسراي امور جنايي تحقيقات براي روشن شدن دليل اصلي مرگ رضا آغاز شد.

خانواده متوفي مدعي بودند او به‌دليل انتقال نامناسب به كلانتري و زندان جانش را از دست داده است. اين در حالي بود كه طبق تحقيقات، هيچ‌يك از مأموران پليس رفتار نامناسبي با او نداشتند و آثاري درخصوص ضرب و شتم روي بدن او وجود نداشت. با وجود اين جسد به پزشكي قانوني منتقل شد تا علت اصلي مرگ مشخص شود.

متخصصان پزشكي قانوني بعد از بررسي در كميسيون ويژه اعلام كردند دليل مرگ رضا فشار بر عناصر حياتي گردن بوده‌است. نتايج به‌دست آمده نشان مي‌داد گردن متوفي پيش از مرگ تحت فشار بوده و همين موضوع سبب شده او ساعتي بعد جانش را از دست دهد. اين نظريه انگشت اتهام را به سوي اعضاي خانواده رضا نشانه مي‌گرفت.

در جريان بررسي‌ها معلوم شد شب درگيري پسر كوچك‌تر خانواده به نام مسعود با رضا درگير شده است. او در اين‌باره به مأموران گفت: آن شب وقتي به خانه رفتم ديدم رضا با خواهرم درگير شده و او را كتك مي‌زند. او اعتياد شديدي داشت و بيكار بود و از طرفي از همسرش هم جدا شده بود.

رضا مدام براي تهيه پول مواد با ما درگير مي‌شد و آن شب هم خواهرم را كتك مي‌زد. من هم به كمك خواهرم رفتم اما رضا با لوله جاروبرقي چند ضربه به سرم زد. من هم كه عصباني شده بودم با دست راستم گلويش را چند دقيقه فشار دادم و او سست شد و روي زمين افتاد.

در ادامه با پليس 110تماس گرفتيم و مأموران رضا را با خود بردند. سرهنگ آريا حاجي‌زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ، در اين‌باره گفت: بررسي‌ها نشان مي‌دهد اين خانواده قصد داشتند اين حادثه را به گردن مأموران بيندازند اما گزارش پزشكي‌قانوني حقيقت را برملا كرد و در حال حاضر متهم پرونده با صدور قرار قانوني در بازداشت به‌سر مي‌برد.

 

کد خبر 298525

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha