همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی کشورمان و همتای فرانسوی در پاریس بر اجرایی کردن سریع افزایش پروازهای موجود ایران - فرانسه، اهمیت گسترش ارتباط و تعاملات موجود و افزایش همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف تاکید کردند.

iran france

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، در دیدار عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با آلن ویدالیس همتای فرانسوی خود در امور حمل و نقل، ظرفیت های همکاری مشترک در زمینه‌های حمل و نقل هوایی و زمینی و دریایی مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.

آخوندی در این دیدار رویکردها و برنامه‌های دولت برای توسعه زیر ساخت‌ها در زمینه حمل و نقل را تشریح کرد.

وی افزود: برغم دو برابر شدن عبور هواپیماهای خطوط بین المللی از فضای جمهوری اسلامی ایران طی یک سال گذشته توانسته‌ایم با امکانات موجود و نیروهای تخصصی کشورمان به خوبی این موضوع را مدیریت کنیم. اما افزایش این درخواست‌ها و همچنین توسعه روز افزون مسافران هوایی در ایران، نوسازی ناوگان و تجهیزات هوایی و توسعه فرودگاه‌های کشورمان امری اجتناب ناپذیر است.

  • برنامه ده ساله نوسازی و گسترش ناوگان هوایی ایران

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برنامه ده ساله نوسازی و گسترش ناوگان هوایی ایران تدوین و به اجرا گذاشته شده است ، گفت: خرید و افزایش تعداد هواپیماهای موجود و تامین 400 هواپیمای جدید طی 10 سال و همچنین افزایش تعداد پروازها ازجمله با کشور فرانسه ضروری است.

آخوندی با توضیح برنامه های گسترش فرودگاه امام خمینی و تبدیل آن به یک جهان‌شهر فرودگاهی و ساخت فرودگاه‌های جدید در ایران، از همکاری شرکت های فرانسوی در این زمینه و همچنین توسعه شبکه ریلی و جاده ای کشور استقبال کرد.

وی ادامه داد: برنامه وسیعی برای برقی کردن خط راه آهن تهران- مشهد، احداث خط راه آهن سریع السیر تهران- فرودگاه امام خمینی- قم- اصفهان به طول 400 کیلومتر، توسعه سهم حمل و نقل سبز و انتقال بار از طریق قطار از پنج درصد در حال حاضر و رساندن آن به 18درصد و سرمایه گذاری 25 میلیارد دلاری در راه آهن طی 10 سال آینده در دست اجرا داریم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ناوگان جاده ای کشور افزود: ما در این بخش 127 هزار کامیون، با سن متوسط 25 سال با مصرف سوخت بسیار بالا یعنی 56 لیتر در هر 100 کیلومتر داریم و در نظر داریم که 165 هزار کامیون را طی پنج سال آینده نوسازی کنیم.

ویدالیس ضمن استقبال از گسترش همکاری ها با ایران در زمینه حمل و نقل هوایی، ریلی، جاده ای و دریایی و استفاده از ظرفیت های بالقوه ایران بر حمایت دولت فرانسه از شرکت های فرانسوی برای برقراری و تقویت مناسبات تجاری خود با کشورمان تاکید کرد.

کد خبر 298460

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha