همشهری آنلاین: ۹ نفر از جمله یک سناتور سابق ایالت کارولینای جنوبی در حمله مسلحانه یک جوان سفیدپوست به کلیسای سیاهپوستان آمریکا کشته شدند.

carolina

به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، ساعتی پیش در داخل یک کلیسا در منطقه چارلستون در ایالت کارولینای جنوبی آمریکا تیراندازی شد. مسئولان پلیس شهر چارلستون تایید کردند که تعداد کشته های این تیراندازی نه نفر بوده است. این خبر در کنفرانس خبری شهردار چارلستون اعلام شد. عامل تیراندازی فراری است. پس از وقوع این تیراندازی، فضای محل وقوع تیراندازی بسیار امنیتی شده است و شمار زیادی از نیروهای امنیتی و پلیس در این مکان مستقر شده اند.

شبکه تلویزیونی سی ان ان هدف تیراندازی امروز آمریکا را کلیسایی متعلق به سیاهپوستان اعلام کرد.

ظاهرا فردی سفیدپوست که حدود بیست و یک ساله سن دارد وارد این کلیسا شده و به تیراندازی مبادرت کرده است. عامل تیراندازی هنوز فراری است.

  • سناتور سابق آمریکایی در تیراندازی امروز کشته شد

یکی از این کشته‌ها، کلمنتا پینکنی (Clementa Pinckney) کشیش این کلیسا بود. وی قبلا سناتور ایالت کارولینای جنوبی بود.

کلیسای محل وقوع این تیراندازی، کلیسایی تاریخی است و اهمیت نمادین دارد. عامل این تیراندازی که ظاهرا جوانی سفیدپوست است، هنوز فراری است. تلاشها برای یافتن او همچنان ادامه دارد. انگیزه وی از این تیراندازی مشخص نیست. اما مسئولان شهری چارلستون می گویند این قتل از روی نفرت بوده است.

  • پلیس آمریکا:، تیراندازی جنایت از روی نفرت

رئیس پلیس آمریکایی ، تیراندازی کارولینای جنوبی را جنایت از روی نفرت توصیف کرد.

گریگوری مالن Mullen رئیس پلیس شهر چارلستون در ایالت کارولینای جنوبی در آمریکا پس از تیراندازی امروز در این شهر در جمع خبرنگاران حاضر شد. وی تصریح کرد تیراندازی در کلیسای چارلستون، جنایت از روز نفرت بوده است.

وی گفت در این تیراندازی در کلیسای تاریخی سیاهپوستان چارلستون که عامل آن مردی سفیدپوست بوده است، نه نفر کشته شدند.

کد خبر 298456

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha