یکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: با تولید سالانه ۵ میلیون دوز واکسن هپاتیت B در کشور خودکفا شدیم و آماده صادرات هستیم، تولید ۳ فرآورده بایوی دیگر شامل واکسن هاری، اینترفرون پگیلیتد، و اریتروپوئتین پگیلیتد نیز منتظر صدور مجوز سازمان غذا و دارو و ورود به بازار ایران است.

به گزارش فارس، دكتر مصطفی قانعی افزود: آماده تولید واکسن هاری انسانی هستیم، تمام اقدامات لازم برای تولید این واکسن در انستیتو پاستور ایران انجام شده، مستندات لازم را به سازمان غذا و دارو ارائه کرده‌ایم و منتظریم مجوز تولید صادر شود تا کار تولید این واکسن که اکنون نمونه وارداتی آن در کشور مصرف می‌شود، به تولید برسد.

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت:‌ اقدامات لازم برای تولید ۲ داروی بایوتکنولوژی و گران‌قیمت اینتروفرون پگیلیتد برای درمان بیماران هپاتیت و داروی اریتروپوئتین پگیلیتد برای درمان بیماران کلیوی انجام شده و از چند ماه پیش مستندات لازم برای صدور مجوز تولید به سازمان غذا و دارو ارسال شده و منتظر صدور مجوز هستیم.

وي ادامه داد: هر دوی این داروها در زمان حاضر به صورت وارداتی و با قیمت بسیار بالا وارد کشور می‌شود و اگر سازمان غذا و دارو مجوز تولید این داروهای نوترکیب و نیز تولید واکسن هاری انسانی را صادر کند ظرف مدت کوتاهی می‌توانیم در تولید این اقلام به خودکفایی برسیم.

کد خبر 297423

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha