یکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مشاور امور ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، نظام را در همه عرصه‌ها بیمه می‌کند.

ایثارگران

به گزارش ایسنا، سعید الفتی امروز(17خرداد)، در نشستی با ایثارگران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز طی سخنانی اظهار کرد: خدمات‌رسانی به خانواده شهدا وظیفه همگانی است.اگر به دنبال ترویج آرمان شهدا هستیم باید فرهنگ ایثار و از خودگذشتی را در جامعه نهادینه و باورهای دینی مردم را تقویت کنیم.شهدا و ایثارگران را نماد از خودگذشتگی هستند و مردم باید رفتار شهدا و ایثارگران را الگو قرار دهند و با قدرت در مقابل دشمنان نظام ایستادگی کنند.

الفتی در ادامه از مقابله با تحریم‌های اقتصادی و تحقق اقتصادی مقاومتی سخن به میان آورد و افزود: دشمنان تحریم را ابزار کار خود قرار داده‌اند تا بتوانند به اهداف شوم خود دست یابند اما مردم باید با از خود گذشتگی راه را بر دشمن ببندند اما اگر مردم با دولت همگام باشند، هیچ قدرتی نمی‌تواند به نظام جمهوری اسلامی خدشه وارد کند؛ چرا که قدرت نظام از مردمی بودن آن سرچشمه می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت توسعه فعالیت‌های فرهنگی در جامعه اشاره کرد و افزود: امروز دشمن از جبهه جنگ کمر به نابودی این نظام بسته است لذا مردم و مسئولان باید هوشیار باشند و گرفتار خدعه‌های آنان نشوند و برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان باید فرهنگ ایثار و مقاومت را در جامعه نهادینه کنیم و این مسئولیت تنها مختص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست بلکه همه دستگاه‌ها موظف هستند که در جهت تحقق این مهم تلاش کنند.

وی در ادامه از اجرای قانون جامع ایثارگران سخن گفت و افزود: متاسفانه از زمان ابلاغ این قانون تا کنون اقدام قابل توجهی برای ایثارگران صورت نگرفته است که امیدواریم در سال 94 با توجه ویژه دولت مسیر اجرای این قانون تسریع یابند.ضعف قانونی در این حوزه باعث شده که پس از گذشت 26 سال از دوران دفاع مقدس هنوز برخی از رزمندگان و خانواده‌های شهدا با مشکلات عدیده‌ای مواجه باشند که رفع این مشکلات نیازمند عزم جدی مسئولان است.

وی در پایان به تحقق بیمه تکمیلی ایثارگران اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده بیمه تکمیلی ایثارگران محقق شد که این بیمه پاسخگوی 90 درصد نیاز ایثارگران خواهد بود.

کد خبر 297406

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha